DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Bahçe Bitkilerinde Organik Tarım ve Uygulumaları | BB 552 | 2 | 3 | 3.5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Organik tarım hakkında bilgi vermek, Organik tarımın önemi ve prensipleri hakkında bilgi vermek, organik tarımın geliştirilmesi, organik ve konvansiyonel ürünlerin besin değeri, organik gübreler, hastalık-zararlı ve yabancı ot kontrolü, organik ve konvansiyonel ürünler hakkında bilgi öğrenir. |
Dersin İçeriği | Organik tarımın; geçmişi,geleceği ve yarını,çevre kirliliği, organik gübreler, organik bitki koruma metotları, biyolojik kontrol, biyoteknik kontrol, yabancı ot ve malç, organik sebze yetiştiriciliği, organik meyve yetiştiriciliği, organik turunçgil yetiştiriciliği |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Organik tarımın amacını öğrenir. |
2) Organik ve Konvansiyonel tarım arasındaki farklılıkları anlar. |
3) Doğal kaynakları korumada kaynak kontrolü bilincini kazanır. |
4) Organik tarımda kullanılan hastalık ve zararlı kontrol yöntemleri hakkında bilgileri öğrenir. |
5) Organik tarım yönetmeliği hakkında bilgi kazanır. |
6) Organik Tarım Kontrol ve Sertifikasyonu hakkında bilgiyi öğrenir. |
7) Organik yabancı ot yönetimini öğrenir. |
8) Organik tarımı uygulamada görerek konvansiyonel yetiştiricilikle tanımlar. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir |
||||||
2 | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar |
||||||
3 | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yo |
||||||
4 | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
||||||
5 | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
||||||
6 | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur |
||||||
7 | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar |
||||||
8 | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler |
||||||
9 | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir |
||||||
10 | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir |
||||||
11 | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
||||||
12 | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar |
||||||
13 | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Organik tarım: geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında bilgi | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
2 | Çevre kirliliği 1 (Hava ve su kirliliği ve bunu oluşturan etmenler) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
3 | Çevre kirliliği2 (Tarımsal kirlilik ve konvansiyonel tarımın oluşturduğu kirlilik) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
4 | Organik tarımda bitki besin maddesi kaynakları | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
5 | Azotun, Fosforun ve Potasyumun doğal yollarla karşılanması | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
6 | Organik Gübreler (çiftlik gübresi) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
7 | Organik Gübreler (kompost yapımı) | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Sözlü Sınav |
9 | Biyolojik mücadele | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
10 | Biyoteknik kontrol | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
11 | Yabancı ot yönetimi | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
12 | Ekim Nöbeti | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
13 | Örtü altında organik tarım | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
14 | Organik tarım yönetmeliği | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
15 | Organik tarımda sertifikasyon | Dersle ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri Performans Değerlendirmesi |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |