DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Turunçgillerde Araştırma, Planlama ve Uygulama Teknikleri | BB 036 | 2 | 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Turunçgillerde güncel araştırma konularının tartışılması, bilimsel veri tabanlarına erişim ve kullanım, uygun deneme deseninin planlanması, istatistiksel deneme desenlerinin tanımı, seçimi ve uygulanması, elde edilen verilerin istatistiksel olarak değerlendirilerek sunuma hazır hale getirilmesi konularında bilgi sahibi olur. |
Dersin İçeriği | Turunçgillerde sorunların tespiti; mevcut ulusal ve uluslararası araştırmalara erişim (akademik veri tabanlarının kullanımı); yetiştiricilik, fizyoloji ve ıslah çalışmalarında değerlendirmeye konu olacak uygun değişkenlerin belirlenmesi; denemenin planlanması, planının uygulanması ve denemenin yürütülmesi sırasında dikkat edilecek hususlar; deneme verilerinin alınması ve uygun şekilde kayıt edilmesi; elde edilen verilere paket programlar kullanımıyla varyans analizinin uygulanması ve post-hoc testleri yapılması; elde edilen sonuçların görsel olarak sunulması (tablo-grafik) ve yayınlanabilir duruma getirilmesi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Bilimsel veri tabanlarına erişim ve kullanımını öğrenir |
2) Araştırmada planlamasında uygun deneme deseni seçimini tartışabilir |
3) Deneme planlamasını öğrenerek deneme kurabilir ve uygulayabilir |
4) Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur |
5) Verilerin bilimsel bir raporda sunuma hazır hale getirilmesini öğrenir |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir |
||||||
2 | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar |
||||||
3 | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yo |
||||||
4 | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
||||||
5 | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir |
||||||
6 | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur |
||||||
7 | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar |
||||||
8 | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler |
||||||
9 | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir |
||||||
10 | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir |
||||||
11 | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
||||||
12 | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar |
||||||
13 | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dünya turunçgil endüstrisinde öncelikli araştırma konuları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Gösteri |
2 | Türkiye turunçgil tarımında öncelikli araştırma konuları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Gösteri |
3 | Dünyada ve Türkiyede turunçgil çalışan kurum ve kuruluşların tanıtımı | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Gösteri |
4 | Turunçgil araştırma geliştirme planlamalarında karşılaşılan sorunlar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Bilimsel çalışma konusunun seçiminde dikkat edilecek hususlar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma |
6 | Bilimsel veri tabanlarına erişim | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Gösterip Yaptırma |
7 | Bilimsel veri tabanlarının ve atıf yazılımlarının kullanımı | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Yazılı Sınav |
9 | Turunçgil araştırma geliştirme çalışmalarının planlanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri |
10 | Turunçgil araştırma geliştirme çalışmalarında kullanılan deneme desenleri ve uygulanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösteri |
11 | Araştırmada elde edilen bilimsel verilerin kayıt edilerek saklanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösterip Yaptırma |
12 | Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Tartışma Gösterip Yaptırma |
13 | Değerlendirilen verilerin bilimsel bir rapora uygun halde sunuma hazırlanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Gösterip Yaptırma |
14 | Proje hazırlığında dikkat edilecek esaslar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Proje hazırlığında dikkat edilecek esaslar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |