DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Kitap Çözümlemesi I ADE   733 1 3 3 6

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nihat YAVUZ
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek; ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapabilmek ve yönlendirmeleri irdeleyebilmek.
Dersin İçeriği
İlk ve orta öğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde okutulan yerel ve yerelleştirilmiş ders kitaplarının görsellik, içerik, dil, seviyeye uygunluk, işlevsellik vb. gibi ders kitabı analiz ölçütleri açısından incelenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapar.
2) Ders kitabı seçim kriterlerini öğrenir.
3) Ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapar.
4) Ders kitaplarında yönlendirme konusunu irdeler.
5) Ders kitaplarında alman kültürünün sunuş biçimlerini tespit eder.
6) Ders kitaplarında dört temel beceri sınıflandırır.
7) Ders kitaplarında sözcük varlığı ve dilbilgisi konularını örneklerle açılar.
8) Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütleri belirtir.
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Bilimde etik değerlerini öğrenir.
X
2
Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir.
X
3
Bilgilere nasıl erişeceğini öğrenir.
X
4
Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir.
X
5
Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır.
X
6
Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 8-21. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
2 Almanca ders kitabı araştırması ve eleştirisi gelişim süreci. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 23-29. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
3 Ders kitabı seçim ilkeleri (Stockholmer soru kataloğu ile Hermann Funk'un soru kataloğunun karşılaştırılması sonucu oluşturulacak yeni soru kataloğu) Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 100-108. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
4 Hangi ülke bilgisel ve kültürel bilgiler ders kitaplarında hangi amaçla ve hangi yoğunlukta yer alır Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 33-36; Ammer, R.: S. 49-53. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
5 Ders kitaplarında Alman kültürünün sunuş biçimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 37-41; Ammer, R.: S. 97-111. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
6 Ders kitaplarında hangi konular açıkça ortaya konur, neler olumlu yansıtılır, neler sorunsallaştırılır ya da eleştirilir Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 41; Ammer, R.: S. 159-272. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
7 Ders kitaplarında Almanya ile ilintili satırarası aktarımlar nelerdir ve nasıl yapılmıştır, yönlendirmeler var mıdır Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 41. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
8 Ara Sınav Bireysel çalışma Yazılı Sınav
Performans Değerlendirmesi
9 Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütler (I). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 162-179. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
10 Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütler (II). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 162-179. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
11 Ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme- Konuşma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 42-50. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
12 Ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma- Yazma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 50-55. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
13 Ders kitaplarında Sözcük varlığı ve Dilbilgisi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 56-70. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
14 Genel Değerlendirme I Tekrar yapma, kaynakları okuma. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
15 Genel Değerlendirme II Tekrar yapma, kaynakları okuma. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Yazılı Sınav
Ödev
Performans Değerlendirmesi

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar