DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Pazarlamada Güncel Konular MG3   703 2 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Serap ÇABUK
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama yazınında yeni olan kavram ve konuları takip etmelerine yol göstermektir. Bu dönemde yapılacak araştırma ve okumalar, pazarlama alnında çalışmalarını sürdürecek araştırmacıların seminer ve tez konularında, orijinal ve yeni konuların bulmalarına yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste pazarlama alanındaki güncel konular ve kavramlar tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Global ve yerel pazarlardaki güncel pazarlama sorunlarını ve bu sorunlara yönelik geliştirilebilecek pazarlama stratejilerini öğreneceklerdir.
2) Güncel pazarlama kavramlarını ve bu kavramların işletmeler için önemini öğrenir.
3) Pazarlamaya alternatif yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Pazarlamanın Gelişimi (Kavramlar, kapsam) İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
2 Tüketici Davranışı- Yeni Tüketici İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
3 Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri (CRM) İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
4 Yeni Ürün ve Hizmetler İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
5 Dağıtım Kanalı Yönetiminde Güncel Uygulamalar (Perakendecilik, Lojistik vb.) İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
6 Tutundurma Karması (Reklam, Kişisel satış vb.) Yeni Yöntemler İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
7 Uluslararası Pazarlama İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Bireysel Çalışma
Yazılı Sınav
9 Elektronik Ticaret (Yeni Ekonomi) İlgili kaynakların okunması
10 Küreselleşme-Anti Küreselleşme Tartışmaları İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
11 Yeşil Pazarlama (Sürdürülebilir Pazarlama) İlgili kaynakların okunması
12 Kurumsal Sosyal Sorumluluk İlgili kaynakların okunması
13 Nöro-Pazarlama İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
14 Sosyal Medya İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
15 Sunumlar İlgili kaynakların okunması Anlatım
Tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Bireysel Çalışma
Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar