DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Analitik Resim I STA   833 1 3 3 6

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Muzaffer TİRE
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sanatsal kimliklerin oluşmasına yönelik, değişik anlatım biçimlerinde farklı teknik ve malzemelerle uygulama çalışmaları yapmak ve sanat tarihinde yer alan ürünlerin konu-kavram-teknik, biçim-içerik açısından kuramsal analizleri yapılarak, kavramsal düşünme biçimi içinde kendine özgü sanatsal bir dil yaratmak.
Dersin İçeriği
Bu Atölye dersi öğrencinin lisans döneminde edindiği sanatsal donanımı, daha bilinçli bir şekilde kullanmasına olanak sağlayacak çalışmayı içerir. Öğrencinin bilgi birikimine, becerilerine, yaratıcı bir boyut kazandırması amacıyla bu ders bir proje ile desteklenerek sürdürülür. Resmin temel verileriyle (renk, biçim, kompozisyon vd.)bireyin özgün sanatsal bir dile ulaşması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.
2) Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar.
3) Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur.
4) Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
5) Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
6) Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar.
7) Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır
8) Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır.
9) Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur.
10) İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar.
11) Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır.
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Güncel sanat anlayışı hakkında bilgi ve donanıma sahip olmak.
X
2
Tasarım ve sanat eğitimine konu olan kuramlardan yararlanmak.
X
3
Gelişmiş düzeyde entellektüel bilgi birikime sahip olmak.
X
4
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve tecrübeyle edinilen bilgilerden yararlanmak.
X
5
Bilimsel ve sanatsal etkinliklerde yer alma ve katkıda bulunma becerisine sahip olmak.
X
6
Bilimsel araştırma yapma ve sonuçları farklı çıktılara dönüştürerek yazılı/sözlü olarak sunma becerisine sahip olmak.
X
7
Sanat ve tasarım alanında ileri düzeyde analiz/yorum/eleştiri yapabilme becerisine sahip olmak.
X
8
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma becerisine sahip olmak.
X
9
Güncel Sanat ve Tasarım pratiklerine uygun eser üretme konusunda beceri ve yaratıcılığa sahip olmak.
X
10
Sanat ve tasarım üretiminin yaşam boyu süreceği inancıyla, araştırmaya ve gözlemle sentezlenen etik ve estetik bir üretim sorumluluğunu üstlenme becerisine sahip olmak.
X
11
Yaşanılan çevrenin sosyo-kültürel yapısını iç ve dış dinamiklerini keşfedecek şekilde, yaratıcı ve eleştirel çalışmalarda değerlendirebilme yetkinliğine sahip olmak.
X
12
Etkili tasarım ve sanatsal yaklaşımlarında, özgün düşüncenin gözlem, araştırma ve deneysellikle pekişme sürecini yönetebilme yetkinliğine sahip olmak.
X
13
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları tarif edebilecek yetkinlikte olmak.
X
14
Sanat çalışmalarının toplumsal ve kültürel etkilerinin bilincinde, sanatsal beğeninin gelişmesine özgün fikirleri ve yapıtlarıyla katkıda bulunabilme yetkinliğine sahip olmak.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Kavramların ve nesnelerin belirlenmesi. Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
2 Kavramlara ve nesnelere yönelik teorik araştırmaların yapılması ve değerlendirilmesi Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
3 Belirlenen kavram ve nesnelere göre farklı mekanlarda uygulama yapan sanatçılardan örnekler Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
4 Belirlenen kavram ve nesnelere göre farklı mekanlarda uygulama yapan sanatçılardan örnekler Mekan içerisinde modelden çalışma
5 İç mekan ve figür uygulaması Mekan içerisinde modelden çalışma
6 İç mekan ve figür uygulaması Mekan içerisinde modelden çalışma
7 Doğa ve manzara Anlatım, görseller
8 Ara Sınav
9 Doğa ve manzara Uygulama
10 Kentsel çevre Anlatım, görseller
11 Kentsel çevre Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
12 Kamusal alan ve güncel sanat uygulamaları Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
13 Kamusal alan ve güncel sanat uygulamaları Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
14 Güncel sanat çalışmalarının incelenmesi (bienaller, trienaller, sergiler, vb.) Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
15 Güncel sanat çalışmalarının incelenmesi (bienaller, trienaller, sergiler, vb.) Anlatım, gözlem, beyin fırtınası
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar