DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Suç ve Çocukluk Çağı Psikopatolojileri ABL   631 1 2 2 7

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sunay FIRAT
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çocuk ve ergenlik donemi gelişim sürecini bilme ve bu dönemlerde çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal bozuklukları bilme ve suç ile ilişkisi kavrayabilme
Dersin İçeriği
Çocuk ve ergenlik donemi gelişim sürecini bilme ve bu dönemlerde çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal bozuklukları bilme ve suç ile ilişkisi kavrayabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Adli Sosyal Bilimler alanında gerekli bilgileri sistematik biçimde kavrar.
2) Adli Sosyal Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde bilir.
3) Adli Sosyal Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
4) Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
5) Toplumla, Bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Sosyal Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir.
6) Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Adli Bilimler alanında gerekli bilgileri sistematik biçimde kavrar.
X
2
Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde bilir.
X
3
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilir
X
4
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Adli Bilimler alanındaki i
X
5
Adli Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
X
6
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
X
7
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar.
X
8
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir.
X
9
Toplumla, Bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir.
X
10
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Tanışma ve dersin amacının açıklanması, seminer konularının paylaşımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
2 Derse hazırlık Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
3 Çocuk ve Ergenin Ruhsal Değerlendirmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
4 Çocukluk Çağı Psikopatolojilerine Giriş Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
5 Çocukluk Çağı Psikopatolojileri ve Suç İlişkisi Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
6 Zihinsel Gelişim Gerilikleri ve Suç İlişkisi Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
7 Yıkıcı Davranış Bozuklukları ve Suç İlişkisi Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
8 Ara Sınav Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Yazılı Sınav
9 Davranım Bozukluğu Ve Suç İlişkisi Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
10 Karşı Olma Karşıt Gelme Bozukluğu ve Suç İlişkisi Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
11 Bipolar Duygudurum Bozukluğu ve Çocukluğu Çağı Şizofrenisi ve Suç İlişkisi Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
12 İstismar ve İhmal Suç İlişkisi I Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
13 Cinsel İstismar ve Suç İlişkisi Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
14 Duygusal Örseleme ve İhmal Suç İlişkisi Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
15 Genel Değerlendirme Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar