DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
İhmal,İstismar ve Çocuk Koruma ABL   630 1 2 2 7

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sunay FIRAT
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrenciye; çocuk istismarı ve ihmalini tanılayabilme, kayıt edebilme, rapor edebilme, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar ve aileleri ile iletişim kurabilme, çocuk ve ailenin rehabilitasyonunda aktif rol alabilme, diğer sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği içinde çalışabilmeye yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Çocuk İstismarı - İhmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki Durumu Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar Risk Faktörleri

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Çocukta ekonomik istismarı ve ihmali tanılar.
2) Çocukta duygusal istismarı ve ihmali tanılar.
3) Çocukta fiziksel istismarı ve ihmali tanılar
4) Çocuk istismarı - ihmalindeki risk faktörlerini bilir.
5) Çocuk istismarı - ihmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki durumunu bilir.
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Adli Bilimler alanında gerekli bilgileri sistematik biçimde kavrar.
X
2
Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde bilir.
X
3
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilir
X
4
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Adli Bilimler alanındaki i
X
5
Adli Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
X
6
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
X
7
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar.
X
8
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir.
X
9
Toplumla, Bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir.
X
10
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Çocuk İstismarı - İhmalinin Dünyadaki ve Ülkemizdeki Durumu Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
2 Çocuk Hakları Bildirgesi Açısından İhmal ve İstismar Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
3 Çocuk İstismarının Nedenleri ve Dinamikleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
4 Çocuk İstismarının Tanılanması ve Tipleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
5 Fiziksel İstismar Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
6 Fiziksel İstismar Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
7 Fiziksel İstismar Konuya ilişkin kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Gösteri
8 Ara Sınav Dersin konularına ilişkin kaynakların okunması Yazılı Sınav
9 Duygusal istismar Konuya ilişkin kaynakların okunması
10 Duygusal istismar Konuya ilişkin kaynakların okunması
11 Duygusal istismar Konuya ilişkin kaynakların okunması
12 Ekonomik istismar Konuya ilişkin kaynakların okunması
13 Ekonomik istismar Konuya ilişkin kaynakların okunması
14 Cinsel İstismar Konuya ilişkin kaynakların okunması
15 Cinsel istismar Konuya ilişkin kaynakların okunması
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dersin konularına ilişkin kaynakların okunması Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar