İlişikinin Düzeyi
Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
1 2 3 4 5



 Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri 
Temel Alan Yeterlilikleri
No Programın Temel Öğrenme Kazanımları
(PHILOSOPHY GROUP TEACHING PR.)
1234567891011121314151617
KNOWLEDGETheoretical, Factual154433444544345
253433444534333445
343333444433334454
433544445335433444
533444455344544545
633444444334445455
SKILLSCognitive, Practical133444454334444444
243433444434344454
333344344333433444
444544544445444345
533554445335544544
633444455344454445
COMPETENCIESAbility to work independently and take responsibility143454554434544455
243444544434454554
333444444344444545
COMPETENCIESLearning Competence143434444434344444
233545554334434444
333545554335445554
433454444334545555
COMPETENCIESCommunication and Social Competence133444455434454444
234455444344544455
334454445344555444
444344344443454445
534544454345444344
635444444354544454
734444444344454445
835434455354344444
COMPETENCIESField-based Competence134545555345434455
235555555355545555
334444444344455555
435555555355544444
535555554355555555
644555444445555554
745555444455555444


 Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri  Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
6 Düzey (lisans Eğitimi)
KNOWLEDGE
Theoretical, Factual
SKILLS
Cognitive, Practical
COMPETENCIES
Ability to work independently and take responsibility
COMPETENCIES
Learning Competence
COMPETENCIES
Communication and Social Competence
COMPETENCIES
Field-based Competence
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.

2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.

3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.

4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.

5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.

6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.

1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.

2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.

3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.

5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.

6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.

1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.

2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.

3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.

3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.

4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.

1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.

2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.

3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.

4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.

5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.

6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.

1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.

2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.

7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.