İlişikinin Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|
Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri |
No | Programın Temel Öğrenme Kazanımları (TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI PR.) | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | |||
BİLGİ | Kuramsal, Olgusal | 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||
2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||
3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||||||||
4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||
5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||
6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
BECERİLER | Bilişsel, Uygulamalı | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||
2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
2 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
5 | 3 | 3 | 5 | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Ögrenme Yetkinligi | 1 | 5 | |||||||||||||||||||
2 | 5 | |||||||||||||||||||||
3 | 5 | |||||||||||||||||||||
4 | 5 | |||||||||||||||||||||
5 | 5 | |||||||||||||||||||||
6 | 5 | |||||||||||||||||||||
7 | 5 | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Iletisim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | 5 | |||||||||||||||||||
2 | 5 | |||||||||||||||||||||
3 | 5 | |||||||||||||||||||||
4 | 5 | |||||||||||||||||||||
5 | 5 | |||||||||||||||||||||
6 | 5 | |||||||||||||||||||||
7 | 5 | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 3 | ||||||||||||||||||
3 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||
4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6 Düzey (lisans Eğitimi) | |||||
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ Kuramsal, Olgusal | BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı | YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER Ögrenme Yetkinligi | YETKİNLİKLER Iletisim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik |
1-Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. 2-Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. 3-İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. 4-Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. 5-Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir 6-İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 1-Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. 2-Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. 3-Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. 4-Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 5-Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 1-Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. 2-Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. 3-Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. 4-Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. 5-Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | 1-Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. 2-Neyi nasıl öğreneceğini bilir. 3-Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. 4-Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. 5-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 6-Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. 7-Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 1-Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. 2-Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. 3-İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. 4-Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. 5-Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1-Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3-Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. 4-Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |