DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Mezuniyet Çalışması MU   413 7 0 1 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Ladine ÇELİK
Dersi Verenler
Prof.Dr.MUSTAFA ÜNLÜ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin bir projenin hazırlanması için gerekli olan tüm basamakların tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği
Araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, çalışma konusunun belirlenmesi, dispozisyon oluşturma, edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilecektir
2) Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilecektir
3) Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilecektir Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirebilecektir Edindiği bilgil
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar.
X
2
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı
X
3
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar.
X
4
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
X
5
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
X
6
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular
X
7
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir.
X
8
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
X
9
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
X
10
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
X
11
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir.
X
12
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir
X
13
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
X
14
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
X
15
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme
X
16
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
X
17
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
2 Biyoinformatik alanında öğrencinin bilgi birikiminin artırılması Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
3 Koyunlarda üreme performansını artırma yolları hakkında bilgi birikimini artırma Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
4 Yem ve Yem teknolojisi hakkında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
5 Arı yetiştiriciliği hakkında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
6 Biyoistatistik hakkında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
7 Keçi yetiştiriciliği hakkında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
8 Ara Sınav Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
9 Sığır yetiştiriciliği hakkında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
10 Kanatlı hayvan besleme hakkında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
11 Kanatlı hayvan yetiştiriciliği hakkında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
12 Ruminant besleme hakkında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
13 Biyoteknoloji alanında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
14 Hayvansal ürünlerin besin madde kompozisyonları hakkında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
15 Güncel biyoteknolojik uygulamalar hakkında bilgi birikimini artırmak Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar