DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Genel Zootekni * | TBP 207 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Sindirim sistemi tiplerini öğretmek, çiftlik hayvanlarının beslenmesinde kullanılan yem kaynaklarını tanıtmak |
||||||
Dersin İçeriği | Çiftlik hayvanlarında sindirim sistemleri, kaba ve yoğun yemler, karma yem üretimi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
- |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. |
X | |||||
2 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
X | |||||
3 | Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
X | |||||
4 | Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
X | |||||
5 | Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
X | |||||
6 | İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
X | |||||
7 | Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
X | |||||
8 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
X | |||||
9 | Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
X | |||||
10 | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
X | |||||
11 | Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
X | |||||
13 | Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
X | |||||
14 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
X | |||||
15 | Meslek etiğine saygılı olma. |
X | |||||
16 | Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
X | |||||
17 | Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Çiftlik hayvanlarında Zoolojik Sistem ve sınıflama, hayavncılık işletmeleri | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
2 | Çiftlik hayvanlarında sindirim sistemi, anatomisi, fonksiyonu | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
3 | Hayvancılık işletmeleri, işletme Yapıları, barınak ve hayvanın çevre ile interaksiyonları | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
4 | Hayvan Islahı,seleksiyon, ayıklama, bilgi kaynakları | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
5 | Sindirim sıvıları, sindirim sistemi kontrolü, besin maddelerinin emilimi | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
6 | Besin Maddeleri (Su ve Karbonhidratlar ve Proteinler), Fonksiyonları ve Metabolizması | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
7 | Hayvan Islahı, döl kontrolü, melezleme, akrabalı yetiştirme, hetrozis | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
8 | Ara Sınav | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
9 | Besin Maddeleri (Lipitler, Vitaminler ve Mineraller) Fonksiyonları ve Metabolizması Besin madde gereksinmeleri ile ilgili kavramlar, tanımlar ve yem tüketimi | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
10 | Yemler ve Yemlerin besleme değerinin takdiri Yemlerin değerini etkileyen faktörler Yemlerin sınıflandırılması ve yem hammaddeleri | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
11 | üreme organlar anatomisi ve fizyolojisi, çiftleştirme gebelik, doğum ve yapay tohumlama | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
12 | İşletme ziyareti | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
13 | Kaba yemler ve silaj Kesif yemler ve Karma Yem Rasyon hazırlama prensipleri ve teknikleri | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
14 | Besleme | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
15 | Besleme | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar ve internet taraması |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |