DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Çayır Mera Amenajmanı * TBP   301 5 2 3 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Prof.Dr.RÜŞTÜ HATİPOĞLU1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere yaygın olarak tarımı yapılan yembitkileri dışında kalan ve yembitkisi olarak kullanılma potansiyeli olan alternatif yembitkileri ve bunların yetiştiriciliği konusunda temel bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği
Alternatif yembitkisi kavramı, alternatif yembitkilerinin sınıflandırılması, horoz ibiği, hayvan pancarı, tuz çalısı, kohya, şalgam, lahan, kolza, çayır düğmesi, aslandişi, hindiba, ayçiçeği, arı otu, sinir otu, çobandeğneği, tarla sarmaşığı, ebegümeci, semizotu ve çalıların yem bitkisi olarak yetiştirilme teknikleri

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
X
2
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme.
X
3
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma.
X
4
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma.
X
5
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma.
X
6
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma.
X
7
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme.
X
8
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma.
X
9
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma.
X
10
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma.
X
11
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme.
X
13
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma.
X
14
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
X
15
Meslek etiğine saygılı olma.
X
16
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma.
X
17
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Çayır-meraların doğal kaynaklar içindeki yeri ve önemi; çayır ve meranın tanımı çayır ve meranın arazide tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
2 Çayır ve meraların sınıflandırılması değişik çayır-mera tiplerinin arazide tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
3 Ülkemizde çayır-mera kaynaklarının durumu Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
4 Ülkemizde çayır-meraların sorunları, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
5 Ülkemiz çayır-meralarının sorunlarının çözümlenmesi için öneriler, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
6 Çayır-mera amnejmanının tanımı ve kapsamı, diğer bilim dalları ile ilişkileri. Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
7 Çayır-mera bitkilerinde büyüme ve gelişme Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması ve bu konu hakkında ödev verilecektir Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
8 Çayır-meralarda biçme ve otlatmanın bitkiler üzerindeki etkileri Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
9 Çayır-meralarda biçme ve otlatmanın diğer ekosistem ögeleri üzerindeki etkileri Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
10 Ara sınav Sınav için hazırlık
11 Doğal vejetasyonun oluşması, Vejetasyonun bozulması ve yeniden gelişimi Doğal vejetasyonun bozulma ve yeniden gelişiminin arazide gösterilmesi Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
12 Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Uygun otlatma mevsimi ve uygun hayvan cinsi. Akdeniz Bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
13 Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Üniform otlatma ve otlatma kapasitesi. Otlatma kapasitesi ile ilgili problem çözülmesi Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
14 Otlatma sistemleri. Otlatma sistemleri ile ilgili problem çözülmesi Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
15 Çayır ekosistemlerinin sürdürülebilir kullanım prensipleri. Akdeniz bölgesindeki çayırlarda bulunan bitki türlerinin arazide tanıtılması. Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması
16-17 Yıl sonu sınavı Sınav için hazırlık

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar