DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Gıda Ürünleri Pazarlama * ZFS   302 6 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiARZU SEÇER1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere gıda ürünleri pazarlamasının temel konularını açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Pazar çeşitleri ve alıcıların davranışları, pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve ürün pozisyonlama, pazarlama stratejisi ve pazarlama araştırmaları

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
2
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme.
3
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma.
4
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma.
5
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma.
6
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma.
7
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme.
8
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma.
9
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma.
10
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma.
11
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
12
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme.
13
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma.
14
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
15
Meslek etiğine saygılı olma.
X
16
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma.
X
17
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Pazarlama Yönetimi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
2 Tüketici pazarı ve tüketicilerin satın alma davranışları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
3 Tüketici pazarı ve tüketicilerin satın alma davranışları (devam) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
4 Endüstriyel pazar ve satın alma davranışları Aracılar pazarı ve satın alma davranışları Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
5 Kurumlar ve devlet Pazar ve satın alma davranışları Uluslararası Pazar ve özellikleri Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
6 Pazar bölümleme, hedef Pazar seçimi ve ürün pozisyonlama Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
7 Pazarlama stratejisi ürün stratejisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
8 Ürün stratejisi (devam) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
9 Ara sınav Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
10 Fiyat Stratejisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
11 Fiyat Stratejisi (devam) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
12 Dağıtım stratejisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
13 Promosyon stratejisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
14 Promosyon stratejisi (devam) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
15 Genel Tekrar Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri
16-17 Final Sınavı Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar