DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Çamur Tornasında Tasarım Teknikleri 2 SRS   310 6 2 2.5 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Ayşe CANBOLAT
Dersi Verenler
Öğr. Gör.AYŞE CANBOLAT1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çamur tornasını kullanarak, tornada yapılabilecek temel formlarla özgün sanatsal çalışmalar üretmek.
Dersin İçeriği
Öğrencilere çamur tornası, çamurun özellikleri, tornada çalışma prensipleri ve temel formları şekillendirme hakkında bilgi vermek. Temel formlardan birinden üretilecek modüler birimlerden yüzey tasarımı oluşturma.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Seramik şekillendirme tornasını ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygulayabilir.
2) Belirlenen ölçü ve ebatlarda istenen formları şekillendirebilir.
3) Tornada seri üretim mantığına uygun ürün tasarlar ve aynı standart ölçülerde üretir.
4) Yaptığı çalışmalar bittiğinde değerlendirebilecektir.
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Çamur tornasının tanıtılması, Tornada kullanılan çamur bünyelerin tanıtılması, Tornada kullanılan yardımcı aletlerin ve işlevlerinin tanıtılması, Çamur yoğurma yöntemlerinin anlatımı, Tornada şekillendirme yönteminde merkeze getirme, içini oyma, çeki verme ve silindir yapımının pratikte gösterilmesi Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
2 Tornada çamuru merkeze getirme, içini oyma ve çeki verme çalışmaları, Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması,
3 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
4 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma. Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Performans Değerlendirmesi
5 Tornada şekillendirilecek yarım küre, küre, koni ve silindir gibi temel formların birinden parça çıkartılarak oluşturulacak yüzey tasarımı için eskiz çalışması Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
6 Tornada şekillendirilecek yarım küre, küre, koni ve silindir gibi temel formların birinden parça çıkartılarak oluşturulacak yüzey tasarımı için eskiz çalışması Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
7 Tornada şekillendirilecek yarım küre, küre, koni ve silindir gibi temel formların birinden parça çıkartılarak oluşturulacak yüzey tasarımı için eskizlerin onaylanması Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
8 ARA SINAV (Onaylanan eskize ait iki adet modelin şekillendirilmesi) Sınava Hazırlık Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
9 Tornada şekillendirilmiş birimlerden oluşturulacak özgün form ve yüzey tasarımı için eskizlerin değerlendirilmesi ve uygulama süreci, Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Beyin Fırtınası
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
10 Tornada şekillendirilmiş birimlerden oluşturulacak özgün form ve yüzey tasarımı için eskizlerin değerlendirilmesi, Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Beyin Fırtınası
Bireysel Çalışma
Problem Çözme
Performans Değerlendirmesi
11 Tornada şekillendirilmiş birimlerden oluşturulacak özgün form ve yüzey tasarımı için eskizlerin değerlendirilmesi, Çamurun yoğurularak havasının alınması. Sanatçı araştırması, Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Beyin Fırtınası
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
12 Şekillendirilen birimlerin kurgusu üzerinde tartışma, Birimlerden oluşturulacak kompozisyon önerilerinin hazırlanması Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Beyin Fırtınası
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
13 Astarlama ve çalışmayı kurutmaya bırakma, Astar hazırlama ve astarlama Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Beyin Fırtınası
Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi
14 Kuruyan çalışmaların fırına yerleştirilmesi ve bisküvi fırınının yakılması Fırın yükleme ve yakma Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Grup Çalışması
Performans Değerlendirmesi
15 Bisküvi pişirimi yapılan sürünlere sır uygulanarak sır fırının yakılması ve çalışmanın sergilemeye hazır hale getirilmesi Sır hazırlama ve sırlama Anlatım
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Grup Çalışması
Performans Değerlendirmesi
16-17 FİNAL SINAVI (Planlanan üretim sürecini tamamlamış sergilemeye hazır çalışmalar tam 100 puan üzerinden değerlendirilir). Tamamlanan çalışmanın sergilemeye hazırlanması Bireysel Çalışma
Performans Değerlendirmesi

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar