DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Yaz Stajı MU   408 8 0 4 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Doç.Dr.CENK DÖNMEZ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Çiftliklerde; çiftlik yerinin seçimi, tarla ürünlerinin üretilmesinde iş planlaması, uygun tarım tekniklerinin seçimi, depolama teknikleri, ekim nöbeti uygulamalarının belirlenmesi, bilgisayarda üretim tekniklerinin takibi, üretilen ürünlerin pazarlama standartlarının oluşturulmasını öğretmek
Dersin İçeriği
Çiftliklerde; çiftlik yerinin seçimi, tarla ürünlerinin üretilmesinde iş planlaması, uygun tarım tekniklerinin seçimi, ekim nöbeti uygulamalarının belirlenmesi. Depolama teknikleri ve bilgisayarda üretim tekniklerinin takibinin yapılması

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Tarımsal faaliyetlerin farklı aşamalarında deneyim kazanma
2) Tarla bitkileri üretimi yapan kuruluşların organizasyonu ve yönetimi hakkında deneyim kazanma
3) Tarla bitkileri üretiminde kalite ve kalite kontrolü konusunda deneyim kazanma
4) Tarımsal üretimi etkileyen faktörleri (iklim, toprak, tohum, su v.b.) uygulamalı olarak tanıma
5) Tarla bitkileri üretiminde işgücünün önemini kavrama, planlayabilme ve yönetebilme deneyimi
6) Yapılan çalışmalar hakkında rapor yazma becerisi kazanma ve geliştirme
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar
2
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel altyapıya sahip olma; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir
3
Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir
4
Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanabilme ve doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda, peyzajların düzenlenmesi,
5
Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, bilgi birikimini peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanabilir
6
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/ tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamala
7
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanabilir
8
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için gerekli bilgileri edinmek ve kavramak. Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini k
9
Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda bilgi edinmek ve bu bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek düzeyde kavrar. Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarınd
10
Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar
11
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar
12
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinir
13
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir
14
Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetk
15
Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak
16
Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır
17
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
18
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
19
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi
20
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık ve mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
2 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
3 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
4 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama
5 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
6 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
7 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
9 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
10 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
11 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
12 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
13 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
14 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
15 İlgili öğretim elemanı tarafından verilen işi yapma Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatım, tartışma, uygulama Alıştırma ve Uygulama
Grup Çalışması
Deney / Laboratuvar
Bireysel Çalışma

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar