DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi EMB   102 2 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Tuğba ÇELİK GÜRBÜZ
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiFATOŞ BULUT ATEŞ1. Öğretim Grup:A
Dr. Öğr. ÜyesiFATOŞ BULUT ATEŞ1. Öğretim Grup:B
Dr. Öğr. ÜyesiFATOŞ BULUT ATEŞ1. Öğretim Grup:C
Dr. Öğr. ÜyesiFATOŞ BULUT ATEŞ1. Öğretim Grup:D
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma
Dersin İçeriği
Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramların ilişkilerini söyler.
2) Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, duygusal ve ahlak gelişiminin nasıl gerçekleştiğini yazar/söyler/seçip işaretler
3) Yaşla birlikte farklı gelişim alanlarında görülen değişimleri örnekler vererek açıklar
4) Gelişim alanlarının birbirini nasıl etkilediğini açıklar.
5) Öğrenmenin ne olduğunu tanımlar. Öğrenmeyi etkileyen faktörleri yazar/söyler/seçip işaretler
6) Klasik ve edimsel koşullanmanın ilkelerini bu iki öğrenme türünü birbiri ile karşılaştırarak açıklar.
7) Gözleyerek öğrenmenin ilkelerini açıklar. Gözleyerek öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında nasıl kullanılabileceğini söyler/gösterir
8) Bilgi İşleme Kuramında yer alan bilişsel süreçleri açıklar. Öğretmenlerin Bilgiyi İşleme Kuramını sınıf ortamında nasıl kullanabileceklerini açıklar.
9) Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının eğitim-öğretim sistemindeki önemini açıklar.
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
2
Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
3
Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
4
Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
5
Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
6
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
7
Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
8
İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
9
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
10
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
11
İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12
Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
13
Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
14
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
15
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
16
Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
17
İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
18
Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
19
Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
20
Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Eğitim psikolojisinin kapsamı Yok Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 Gelişim psikolojisiyle ilgili temel kavramlar Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
3 Fiziksel gelişim Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
4 Bilişsel gelişim Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
5 Kişilik gelişimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
6 Ahlak gelişimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
7 Gelişim psikolojisi kavramlarının genel bir tekrarı Gelişim psikolojisi kavramlarının genel bir tekrarı Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav Sınava Çalışma Yazılı Sınav
9 Öğrenme psikolojisiyle ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen etmenler ve öğrenme modellerine giriş Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
10 Klasik koşullanma Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve klasik koşullanma ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
11 Edimsel koşullanma Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve edimsel koşullanma ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
12 Sosyal öğrenme kuramı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sosyal öğrenme ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
13 Gestalt kuramı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
14 Bilgiyi işleme kuramı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
15 Yapılandırmacılık Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Çalışma Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar