DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Sınıf Yönetimi * MB   319 5 2 2 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mükerrem TAŞ
Dersi Verenler
Prof.Dr.ŞÜKRAN KILBAŞ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, sınıf yönetiminin etkili bir öğrenme-öğretme ortamı oluşturmadaki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek, istenmeyen davranışlarla uygun stratejileri kullanarak baş etme becerisi kazandırmak ve etkili yönetim ve iletişim becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste sınıf yönetiminin temel ilkeleri, sınıf yönetimi modelleri, stratejileri ve sınıfın fiziksel çevresi, kural ve prosedürlerin oluşturulması, sınıfta zaman yönetimi, etkili öğretim yönetimi, etkili iletişim becerileri, istenmeyen davranışlar ve disiplin problemleri ve yaklaşımları konuları ele alınmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama.
2
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama.
3
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme.
4
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme.
5
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
6
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme.
7
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
8
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
9
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma.
10
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme.
11
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma.
12
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama.
13
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma.
14
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma.
15
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme.
16
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma.
17
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Dersin genel tanıtımı İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
2 Sınıfın genel özellikleri ve sınıf yönetiminin temel ilkeleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
3 Sınıf yönetimini etkileyen faktörler İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
4 Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
5 Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
6 Sınıfın fiziksel çevresini düzenleme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
7 Sınıf kurallarını ve prosedürlerini oluşturma İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
8 Ara Sınav yok
9 Sınıfta öğretimin yönetimi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
10 Öğrencilerin öğrenmeye karşı motivasyonunu arttırma İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
11 Zaman yönetimi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
12 Sınıfta etkili iletişim İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
13 Disiplin problemleriyle baş etme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
14 Disiplin problemleriyle baş etme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
15 Aile -öğretmen ilişkileri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları yok

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar