DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Edebiyat Bilgi ve Kuramları II TEB   104 2 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Refika ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
Dersi Verenler
Doç. Dr.REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Edebiyat kuramlarını öğretmek
Dersin İçeriği
Türk edebiyatının başlangıcından günümüze kadar geçirdiği aşamalar, edebi türler, nazım şekilleri, vezin ve kafiye çeşitleri, edebi sanat anlayışları.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Okunulan bir edebi metnin hangi edebi akıma ait olduğunu anlar
2) Edebi toplulukları ve özelliklerini sıralayabilir.
3) Görülen bir şiirin nazım biçim ve türünü tespit edebilir
4) .Bir şiirde geçen söz sanatlarının başlıcalarını bulur.
5) Şiirde kafiye ve redifleri şematik bir şekilde gösterebilir.
6) Bir şiirin ölçüsünü bulur.
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama.
2
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama.
X
3
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme.
X
4
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme.
5
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
X
6
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme.
X
7
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
X
8
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
9
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma.
X
10
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme.
X
11
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma.
12
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama.
13
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma.
14
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma.
15
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme.
X
16
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma.
X
17
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
2 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
3 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
4 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
5 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
6 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
7 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
8 Ara Sınav Ders kitabı incelenecek
9 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
10 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
11 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
12 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
13 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
14 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
15 Edebi akımlar Ders kitabı incelenecek
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı incelenecek

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar