DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Yöntemleri * TEB   209 3 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ayten İFLAZOĞLU SABAN
Dersi Verenler
Prof. Dr.AYTEN İFLAZOĞLU SABAN1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin planlanmasından uygulanmasına kadar, her eğitimcide bulunması gereken, amaç belirleme, içerik düzenleme, uygun eğitim durumları hazırlama, etkili öğretim yöntemlerini kullanma gibi temel becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Program geliştirme, öğretim ve öğretim süreciyle ilgili temel kavramlar, günlük, yıllık ders planı yapabilme, içerik seçimi ve düzenlemesi. Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilgisi, öğretim amaçlarına uygun materyal seçimi, ölçme ve değerlendirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama.
2
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama.
3
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme.
4
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme.
5
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
6
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme.
X
7
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
X
8
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
9
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma.
10
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme.
11
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma.
12
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama.
13
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma.
X
14
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma.
15
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme.
16
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma.
X
17
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Giriş, Dersin İçerik, Amaç ve Gerekliliklerinin Tanıtılması Önerilen kitap, ders notu vb ilgili bölümlerinin okunması konuyla ilgili makale vb yayınların incelenerek özetlenmesi
2 Bilim ve temel kavramlar Önerilen kitap, ders notu vb ilgili bölümlerinin okunması konuyla ilgili makale vb yayınların incelenerek özetlenmesi
3 Bilimsel araştırmanın yapısı Önerilen kitap, ders notu vb ilgili bölümlerinin okunması konuyla ilgili makale vb yayınların incelenerek özetlenmesi
4 Bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler Önerilen kitap, ders notu vb ilgili bölümlerinin okunması konuyla ilgili makale vb yayınların incelenerek özetlenmesi
5 Araştırma Problemi Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması, araştırma ve tezlerin incelenmesi
6 Araştırma modeli Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması, araştırma ve tezlerin incelenmesi
7 Araştırma modeli Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması, araştırma ve tezlerin incelenmesi
8 Ara sınav Sınava hazırlanma
9 Örneklem alma yöntemleri Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması, araştırma ve tezlerin incelenmesi
10 Verilerin toplanması Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması, araştırma ve tezlerin incelenmesi
11 Veri toplama yöntemleri: Nicel veri toplama teknikleri Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması, araştırma ve tezlerin incelenmesi
12 Veri toplama yöntemleri: Nitel veri toplama teknikleri Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması, araştırma ve tezlerin incelenmesi
13 Verilerin kaydedilmesi Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması, araştırma ve tezlerin incelenmesi
14 Verilerin analizi Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması, araştırma ve tezlerin incelenmesi
15 Verilerin yorumlanması ve raporlaştırılması Bölüm okuması ve hazırlık sorularının yanıtlanması, araştırma ve tezlerin incelenmesi
16-17 Final Sınava hazırlanma

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar