DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Türk Eğitim Tarihi TEB   308 6 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer ARSLANTAŞ
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiÖMER TUĞRUL KARA1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Türk Eğitim Tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini irdeleme, Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren okul öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim, yüksek öğretim ve öğretmen eğitimi alanındaki yasal, yapısal ve eğitsel düzenlemeleri inceleyebilme.
Dersin İçeriği
Türk Eğitim Tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini açıklayabilecektir. Türk Eğitim Tarihindeki yasal ve yapısal düzenlemeleri açıklayabilecektir. Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren eğitim basamaklarındaki gelişmeleri tartışabilecektir. Eğitim basamaklarına göre öğretmen yetiştirme uygulamalarını açıklayabilecektir. Türk Eğitim Sisteminde yaşanan sorunları ve gelişmeleri tarihsel süreç içerisinde analiz edebilecektir

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Öğrenciler Türk eğitim sisteminin tarihi sürecinde kaydedilen değişmeleri ve gelişmeleri idrak eder.
2) Öğrenciler Türk eğitim tarihindeki önemli eğitimcileri ve bu kişilerin eğitim sistemine katkılarını açıklar.
3) Öğrenciler Osmanlı eğitim sisteminin genel özelliklerini kavrar.
4) Öğrenciler İslamiyet öncesi Türk eğitim sistemini İslamiyet sonrasındaki sistemle karşılaştırır.
5) Öğrenciler eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama.
X
2
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama.
X
3
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme.
X
4
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme.
X
5
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
X
6
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme.
X
7
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
X
8
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
X
9
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma.
X
10
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme.
X
11
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma.
X
12
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama.
X
13
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma.
X
14
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma.
X
15
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme.
X
16
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma.
X
17
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Bir Sosyal Bilim Olarak Tarih ve Eğitim Bilimi Tarih derslerinden hatırlananlar Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 Türk Eğitim Tarihinin Amacı, Dönemleri, Konuları Ders içeriğinin tanıtımı Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
3 Türk Eğitim Tarihinin Eğitim Olgusu Açısından Önemi İlgili ders notları
4 Türk Eğitim Tarihinin Amacı, Dönemleri, Konuları Yapılan hazırlık çalışmaların incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
5 Orta Asya Türk Devletlerinden, Hunlarda, Göktürklerde ve Uygurlarda Eğitim uygulamaları Hazırlanan çalışmaların sunumu Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
6 İç Asya Türk Devletlerinden Karahanlılar, Selçuklular ve Anadolu Selçuklularında Eğitim uygulamaları Karahanlılar Selçuklular ve Anadolu Selçuklularıdöneminde yetişen eğitim ve bilim adamları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
7 Osmanlılarda Eğitim uygulamaları I Ders kitabındaki ilgili konular Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Yazılı Sınav
9 Osmanlılarda Eğitim uygulamaları II İlgili ders notları ve eğitimde yenileşme çalışmaları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
10 Cumhuriyetin Kuruluş Yıllarında Eğitim ve Eğitimin Temel Özellikleri İLGİLİ DERS NOTLARIVE SAYISAL VERİLER Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
11 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları, Eğitim alanında yapılan İnkılaplar ve uygulamaları Eğitim reforumları ve uygulamaları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
12 Cumhuriyet Döneminde Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler Eğitimin yasal dayanakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
13 Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Sisteminin Dayandığı Temel İlkeler Milli Eğitim Temel Kanunu ve kapsamı Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
14 Yakın Dönem Türk Eğitim Alanındaki Gelişmeler I İlgili Ders notları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
15 Yakın Dönem Türk Eğitim Alanındaki Gelişmeler II İlgili Ders notları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar