DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Rehberlik E   437 7 2 2 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Egemen HANIMOĞLU
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiEGEMEN HANIMOĞLU1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının psikolojik danışma ve rehberlik alanına ve okullarda sunulan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerindeki rolleri ve sorumluluklarına ilişkin bir anlayışa sahip olmalarıdır.
Dersin İçeriği
Rehberliğin tanımı, kendini gerçekleştirme olgusu, rehberliğin ilkeleri, rehberlik hizmet alanları, gelişimsel rehberlik yaklaşımı, kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik, bireyi tanıma teknikleri, rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Psikolojik danışma ve rehberlik alanının eğitim sistemi içindeki yerini kavrayabilme.
2) Psikolojik danışma ve rehberliğin ilkelerini kavrayabilme.
3) Psikolojik danışma ve rehberliğin hizmet alanlarının bilgisi.
4) Psikolojik danışma ve rehberliğin hizmet alanlarının bilgisi.
5) Psikolojik danışma ve rehberlikte kullanılan tekniklerin bilgisi.
6) Öğretmenlerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerindeki rolleri ve sorumluluklarını kavrayabilme
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar
2
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler
3
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar
4
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir
5
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur
6
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
7
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir
8
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
9
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
10
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
11
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir
12
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur
13
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
14
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir
15
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar
16
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır
17
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Rehberliğin tanımı ve kendini gerçekleştirme olgusu Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
2 Rehberlik hizmet alanları ve Rehberliğin ilkeleri Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
3 Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
4 Kişisel-Sosyal Rehberlik I Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
5 Kişisel-Sosyal Rehberlik II Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
6 Kişisel-Sosyal Rehberlik III Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
7 Eğitsel Rehberlik I Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Yazılı Sınav
9 Eğitsel Rehberlik II Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
10 Mesleki Rehberlik I Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
11 Mesleki Rehberlik II Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
12 Mesleki Rehberlik III Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
13 Bireyi Tanıma Teknikleri I Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
14 Bireyi Tanıma Teknikleri II Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
15 Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi Çağdaş eğitimde Psikolojik danışma. Özgüven, Rehberlik Cana G; Yeşilyaprak, B. Anlatım
Tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar