DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Öğretim Teknolojileri EFMZ   204 4 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Can ŞAHİN
Dersi Verenler
Doç.Dr.CAHİT ASLAN1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin ve materyallerinin önemi ve rolünün anlaşılması, öğretim amacına uygun seçilmesi, geliştirilmesi ve uygulaması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi, incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı ile ilgili temel kavramları bilir.
2) Bu teknolojileri ilgili öğretim ortamlarında kullanabilir;
3) öğretim materyallerini sınıflandırabilir
4) Öğretim materyallerini değerlendirebilir.
5) Konuya ve amaca uygun, öğretim materyalleri oluşturur,
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar
X
2
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler
X
3
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar
X
4
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir
X
5
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur
X
6
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
X
7
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir
X
8
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
X
9
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
X
10
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır
X
11
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir
X
12
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur
X
13
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
X
14
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir
X
15
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar
X
16
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır
X
17
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Dersin hedeflerinin ve içeriğin belirtilmesi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 Eğitim, öğretim ve öğretim teknolojisi kavramları, tarihsel gelişimi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Tartışma
3 Öğrenme ve Öğretim İlkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
4 Öğretim Teknolojileri ve ilgili öğretim alanı temelleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Beyin Fırtınası
5 Öğretim teknolojileri ve iletişim. İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Tartışma
6 Öğretim teknolojisinde kullanılan görsel-işitsel araçlar İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
7 Öğretim materyallerinin tasarlanması ve seçimi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Yazılı Sınav
9 Görsel tasarım ilkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Problem Çözme
10 Etkili sunum hazırlama ilkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Örnek Olay
11 Eğitimde bilgisayar kullanımı: eğitim yazılımları, grafikler, videolar İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
12 Eğitimde Internet kullanımı: web 2.0 İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
13 Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
14 Proje sunumları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Performans Değerlendirmesi
15 Proje sunumları ve değerlendirme İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Performans Değerlendirmesi
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar