DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi EMB   102 2 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiEGEMEN HANIMOĞLU1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma
Dersin İçeriği
Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramların ilişkilerini söyler.
2) Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, duygusal ve ahlak gelişiminin nasıl gerçekleştiğini yazar/söyler/seçip işaretler
3) Yaşla birlikte farklı gelişim alanlarında görülen değişimleri örnekler vererek açıklar
4) Gelişim alanlarının birbirini nasıl etkilediğini açıklar.
5) Öğrenmenin ne olduğunu tanımlar. Öğrenmeyi etkileyen faktörleri yazar/söyler/seçip işaretler
6) Klasik ve edimsel koşullanmanın ilkelerini bu iki öğrenme türünü birbiri ile karşılaştırarak açıklar.
7) Gözleyerek öğrenmenin ilkelerini açıklar. Gözleyerek öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında nasıl kullanılabileceğini söyler/gösterir
8) Bilgi İşleme Kuramında yer alan bilişsel süreçleri açıklar. Öğretmenlerin Bilgiyi İşleme Kuramını sınıf ortamında nasıl kullanabileceklerini açıklar.
9) Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının eğitim-öğretim sistemindeki önemini açıklar.
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama.
2
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama.
3
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme.
4
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme.
5
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama.
6
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama.
7
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama.
8
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama.
9
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
10
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama.
11
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma.
12
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma.
13
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme.
14
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme.
15
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma.
16
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme
17
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma.
18
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
19
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma.
20
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Eğitim psikolojisinin kapsamı Yok Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 Gelişim psikolojisiyle ilgili temel kavramlar Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
3 Fiziksel gelişim Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
4 Bilişsel gelişim Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
5 Kişilik gelişimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
6 Ahlak gelişimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
7 Gelişim psikolojisi kavramlarının genel bir tekrarı Gelişim psikolojisi kavramlarının genel bir tekrarı Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav Sınava Çalışma Yazılı Sınav
9 Öğrenme psikolojisiyle ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen etmenler ve öğrenme modellerine giriş Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
10 Klasik koşullanma Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve klasik koşullanma ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
11 Edimsel koşullanma Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve edimsel koşullanma ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
12 Sosyal öğrenme kuramı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sosyal öğrenme ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
13 Gestalt kuramı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
14 Bilgiyi işleme kuramı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
15 Yapılandırmacılık Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Çalışma Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar