DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Özel Eğitim * MB   406 8 2 2 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Doç.Dr.ÖZGÜL AKIN ŞENKAL1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu üniteyi çalıştıktan sonra; özel gereksinimi olan çocuklarla çalışmaya ilgi duyabilecek, özel eğitim hizmetlerinde üstlenebileceği görevi görebilecek, özel gereksinimi olan çocuklara ve özel eğitime ilişkin temel kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri açıklayabilecek, özel gereksinimi olan çocuklara ilişkin gerçeği yansıtmayan ön yargılardan arınabilecek, özel gereksinimi olan çocukları sınıflandırabilecek, özel gereksinimi olan çocukların ülke ve bölge düzeylerinde tahmini sayısını hesaplayabilecek, özel eğitimi genel eğitimden farklılaştıran etmenleri açıklayabilecek, özel eğitimin bir müdahale olarak işlevlerini sıralayabilecek, ülkemizde özel eğitim hizmetlerini tarihi gelişimi içerisinde ele alabilecek, ülkemizde yürütülmekte olan özel eğitim hizmetlerini değerlendirebilmektir.
Dersin İçeriği
Temel kavramlar; özel eğitim ihtiyacı olan bireyler; dil ve konuşma bozukluğu; fiziksel yetersizlik/süreğen hastalık; çoklu yetersizlik; duygu/davranış bozukluğu; sınıflandırma; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler; tarama/tanılama; ekip; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama.
X
2
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama.
3
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme.
4
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme.
5
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama.
6
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama.
7
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama.
8
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama.
X
9
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
X
10
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama.
X
11
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma.
X
12
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma.
X
13
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme.
14
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme.
15
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma.
X
16
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme
X
17
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma.
X
18
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
19
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma.
20
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 terimler tanımlamalar sınıflamalar Özel eğitim nedir Özel eğitimin görevleri özel eğitimin genel eğitime katkısı genel eğitim ve özel eğitim arasındaki farklılıklar Sınıflandırma Ayırma Kaynaştırma
2 Türkiye de özel eğitim ve dünyada özel eğitim uygulamaları Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
3 zihin engelliler Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
4 öğrenme güçlüğü Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
5 işitme engelliler Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
6 görme engelliler Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
7 bedensel engelliler Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
8 ara sınav ara sınav
9 sözel dil ve dil bozuklukları Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
10 özel yetenekli çocuklar Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
11 duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
12 otizm spektrum bozukluğu Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
13 dikkat eksikliği ve hiperaktivite Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
14 erken çocukluk özel eğitimi Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
15 çocuk istismarı ve ihmali Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama
16-17 seminer Anlatım, gösteri, soru- cevap, uygulama

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar