DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Rehberlik MB   403 7 3 3 4

Ön Koşul Dersleri Yok
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Fatma BÜYÜKKATRAN
Dersi Verenler
Arş. Gör.Dr.İDİL EREN KURT1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste; öğrencilerin çağdaş eğitim sisteminde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin önemini anlamalarına yardımcı olmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Rehberliğin tanımı,rehberlik türleri, rehberliğin ilkeleri,rehberlik servisleri,rehberlik modelleri ,rehberlik hizmet alanları, bireyi tanıma

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Rehberlik hizmetlerinin önemini kavrayacaklar.
2) Rehberliği tanımlayabilecekler ve amaç ve ilkelerini açıklayabilecekler
3) Rehberlik hizmet alanlarını açıklayabilecekler.
4) rehberlik modellerini açıklayabilecekler
5) Bireyi tanımada kullanılan farklı teknikler ve ölçekleri anlayabilecekler
6) Rehberliğin örgüt yapısını anlayabilecekler
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama.
2
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama.
3
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme.
4
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme.
5
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama.
6
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama.
7
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama.
8
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama.
9
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
10
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama.
11
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma.
12
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma.
13
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme.
14
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme.
15
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma.
16
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme
17
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma.
18
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
19
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma.
20
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik konu okuma Soru-Cevap
2 Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik konu okuma Soru-Cevap
3 Rehberlik türler konu okuma Soru-Cevap
4 Bireysel Rehberlik konu okuma Soru-Cevap
5 Rehberlik hizmet alanları konu okuma Soru-Cevap
6 Psikolojik Danışma konu okuma Soru-Cevap
7 Oryantasyon konu okuma Soru-Cevap
8 Ara Sınav test
9 Bireyi tanıma teknikleri konu okuma Soru-Cevap
10 Test teknikleri konu okuma Soru-Cevap
11 Test Dışı Teknikler konu okuma Soru-Cevap
12 Etkileşime Dayalı teknikler konu okuma Soru-Cevap
13 Psikolojik Danışma ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme konu okuma Soru-Cevap
14 Psikolojik Danışma Kuramları konu okuma Soru-Cevap
15 İnsancıl eğitim konu okuma Soru-Cevap
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları final Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar