DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Öğretim Teknolojileri EFMZ   203 3 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Can ŞAHİN
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiMEHMET CAN ŞAHİN1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin ve materyallerinin önemi ve rolünün anlaşılması, öğretim amacına uygun seçilmesi, geliştirilmesi ve uygulaması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi, incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı ile ilgili temel kavramları bilir.
2) Bu teknolojileri ilgili öğretim ortamlarında kullanabilir;
3) öğretim materyallerini sınıflandırabilir
4) Öğretim materyallerini değerlendirebilir.
5) Konuya ve amaca uygun, öğretim materyalleri oluşturur,
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama.
X
2
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama.
X
3
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme.
X
4
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme.
X
5
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama.
X
6
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama.
7
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama.
X
8
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama.
X
9
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma.
X
10
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama.
X
11
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma.
X
12
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma.
X
13
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme.
X
14
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme.
X
15
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma.
X
16
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme
X
17
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma.
X
18
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
X
19
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma.
X
20
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Dersin hedeflerinin ve içeriğin belirtilmesi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 Eğitim, öğretim ve öğretim teknolojisi kavramları, tarihsel gelişimi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Tartışma
3 Öğrenme ve Öğretim İlkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
4 Öğretim Teknolojileri ve ilgili öğretim alanı temelleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Beyin Fırtınası
5 Öğretim teknolojileri ve iletişim. İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Tartışma
6 Öğretim teknolojisinde kullanılan görsel-işitsel araçlar İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
7 Öğretim materyallerinin tasarlanması ve seçimi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Yazılı Sınav
9 Görsel tasarım ilkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Problem Çözme
10 Etkili sunum hazırlama ilkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Örnek Olay
11 Eğitimde bilgisayar kullanımı: eğitim yazılımları, grafikler, videolar İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
12 Eğitimde Internet kullanımı: web 2.0 İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
13 Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
14 Proje sunumları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Performans Değerlendirmesi
15 Proje sunumları ve değerlendirme İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Performans Değerlendirmesi
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar