DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi EMB   102 2 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Tuğba ÇELİK GÜRBÜZ
Dersi Verenler
Öğr. Gör.FATMA BÜYÜKKATRAN1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.FATMA BÜYÜKKATRAN1. Öğretim Grup:B
Öğr. Gör.FATMA BÜYÜKKATRAN1. Öğretim Grup:C
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma
Dersin İçeriği
Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramların ilişkilerini söyler.
2) Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, duygusal ve ahlak gelişiminin nasıl gerçekleştiğini yazar/söyler/seçip işaretler
3) Yaşla birlikte farklı gelişim alanlarında görülen değişimleri örnekler vererek açıklar
4) Gelişim alanlarının birbirini nasıl etkilediğini açıklar.
5) Öğrenmenin ne olduğunu tanımlar. Öğrenmeyi etkileyen faktörleri yazar/söyler/seçip işaretler
6) Klasik ve edimsel koşullanmanın ilkelerini bu iki öğrenme türünü birbiri ile karşılaştırarak açıklar.
7) Gözleyerek öğrenmenin ilkelerini açıklar. Gözleyerek öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında nasıl kullanılabileceğini söyler/gösterir
8) Bilgi İşleme Kuramında yer alan bilişsel süreçleri açıklar. Öğretmenlerin Bilgiyi İşleme Kuramını sınıf ortamında nasıl kullanabileceklerini açıklar.
9) Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının eğitim-öğretim sistemindeki önemini açıklar.
10)
11)
12)
13)
14)
15)