DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Öğretim Yaklaşımları ve Uygulamaları * SAA   403 7 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ayten İFLAZOĞLU SABAN
Dersi Verenler
Prof. Dr.AYTEN İFLAZOĞLU SABAN1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, öğretimde son yıllarda önemi artan çağdaş yaklaşımların derinlemesine incelenmesi ve bu yaklaşımların okul ortamlarındaki uygulamalarına dönük çalışmaların yapılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu derste yapılandırmacılık, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, kavram öğretimi, öğrenme stillerine dayalı öğretim, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi, değer eğitimi gibi konular ele alınmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar
2
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir.
X
3
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir.
X
4
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kul
X
5
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar
6
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır
X
7
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
X
8
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir.
X
9
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir.
10
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır.
11
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
12
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur.
X
13
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
15
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır.
16
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir.
17
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır.
18
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir.
19
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar/kişisel görüşünü ifade eder

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
2 Öğretimde yeni yaklaşım ve uygulamalar İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
3 2017 Milli Eğitim Programı İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
4 2005 programı ve Milli eğitimde 4 4 4 Uygulaması İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
5 Yapılandırmacılık İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
6 Çoklu Zeka Yaklaşım İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
7 İşbirliğine Dayalı Öğretim İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
8 Probleme Dayalı Öğretim İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
9 Beyin Uyumlu Öğrenme Ödev teslimi İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
10 Kavram Öğretimi İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
11 Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
12 Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Öğretimi İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
13 Değer Eğitimi İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
14 Dönemin değerlendirilmesi Konuların gözden geçirilmesi
15 Ödev teslimi Sınava Hazırlık
16-17 Final Sınavı Sınava Hazırlık

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar