DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Özel Öğretim Yöntemleri II O   302 6 2 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Şule ERDEN
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiŞULE ERDEN1. Öğretim Grup:A
Dr. Öğr. ÜyesiŞULE ERDEN2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Farklı ülkelerde ve Türkiyede kullanılan model ve yaklaşımlar neler olduğunun fark edilmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Farklı ülkelerde ve Türkiyede kullanılan model ve yaklaşımlar. Türkiyede ve farklı ülkelerde kullanılan model ve yaklaşımları karşılaştırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Farklı ülkelerde kullanılan model ve yaklaşımları açıklar
2) Türkiyede kullanılan model ve yaklaşımları açıklar
3) Farklı ülkelerde kullanılan modelleri karşılaştırır
4) Farklı ülkelerde kullanılan yaklaşımları karşılaştırır
5) Türkiyede kullanılan model karşılaştırır
6) Türkiyede kullanılan yaklaşımları karşılaştırır
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
X
2
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
X
3
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
X
4
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar
X
5
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
X
6
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
7
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
X
8
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
X
9
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
X
10
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
X
11
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
X
12
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
X
13
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
X
14
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
X
15
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
X
16
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
X
17
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
X
18
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
X
19
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
X
20
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Okul öncesi dönemde kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
2 İspanyada kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
3 Estonyada kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
4 Danimarkada kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
5 İsveçtte kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
6 Avusturyada kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Ödev
7 Hollandada kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlık Ödev
Portfolyo
9 Amerikada kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Rol Oynama
10 Belçikada kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
11 Almanyada kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
12 Polonya kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
13 İtalyada kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
14 Afganistanda kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
15 Türkmenistanda ve Yemende kullanılan model ve yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması, bireysel çalışma Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Finale hazırlık Yazılı Sınav
Ödev
Portfolyo

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar