DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları EFGZ   202 4 1 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Çağatay AKYOL
Dersi Verenler
Prof.Dr.YAŞARE AKTAŞ ARNAS1. Öğretim Grup:A
Prof.Dr.YAŞARE AKTAŞ ARNAS1. Öğretim Grup:B
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Topluma hizmet uygulamalarının önemi kavratmak. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemini kavratmak. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek
Dersin İçeriği
Topluma hizmet uygulamalarının önemi. İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi. Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar.
2) Toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar.
3) Panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılır.
4) Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alır.
5) Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
2
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
3
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
4
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar
5
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
6
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
7
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler
8
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
9
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
10
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
11
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
12
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
13
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
14
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir
15
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
16
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
17
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
18
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
19
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir.
20
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
2 İyi bir vatandaşın özellikleri ve sosyal katılım becerisinin önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
3 Toplumun güncel sorunlarını belirlemek ve çözüm üretmek Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
4 Öğretmenlerin toplumsal kalkınmada yeri ve önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
5 Üniversitelerin toplum kalkınmasındaki yeri ve önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
6 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
7 Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
8 Ara Sınav Rapor hazırlama
9 Yeni fen bilgisi programında topluma hizmet uygulamaları ve önemi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
10 Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin incelenmesi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
11 Orta okullarda sosyal katılım uygulamalarının değerlendirilmesi Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
12 Gönüllü çalıştığı kurum ya da kuruluşun faaliyetleri ve projelerinin tanıtılmasına yönelik bir seminer verme. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
13 Düzenlemesine katıldığı ya da dinleyici olarak katıldığı panel, sempozyum, konferans ve seminerlerin raporlarının sunulması ve değerlendirilmesi. Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
14 Sosyal yaşamı kolaylaştırıcı ya da bir toplumsal sorunun çözümüne yönelik bir proje tasarlamak Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
15 Sosyal yaşamı kolaylaştırıcı ya da bir toplumsal sorunun çözümüne yönelik bir proje tasarlamak Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve Sunma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor hazırlama

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar