DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Eğitim Bilimine Giriş EMB   101 1 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Prof.Dr.AYTEN İFLAZOĞLU SABAN1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma
Dersin İçeriği
Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Öğrenciler Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını açıklayabilir
2) Öğrenciler eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir
3) Öğrenciler Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklayabilir
4) Öğrenciler Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini açıklayabilir
5) Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurar
6) Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtir
7) Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklar
8) Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlar
9) Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklar
10) Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeleme ve her birini kısaca açıklar
11) Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıkla
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır.
2
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
3
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
4
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
5
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
6
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
7
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir
8
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
9
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda
10
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
11
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
12
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
13
Eğitimin bilimsel temellerini tanır
14
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
15
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
16
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
17
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur
18
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
19
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Eğitim-Öğretim ve Öğrenme Kavramları, Eğitim Türleri İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
2 Eğitim Kurumlarının İşlevleri, Eğitimin Temelleri İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
3 Eğitimin Toplumsal ve Ekonomik Temelleri İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
Tartışma
4 Eğitimin Psikolojik Temelleri İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
5 Felsefe ve Eğitim İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
6 Eğitim Felsefesi Akımları İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
Tartışma
7 Eğitim ve Hukuk İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
Soru-Cevap
8 Arasınavı İlgili kaynakların incelenmesi. Yazılı Sınav
9 Eğitim ve Ekonomi İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
Tartışma
10 Eğitimin Siyasal Temelleri İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
Tartışma
11 Türk Eğitimin Tarihsel Gelişimi İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
12 Türk Eğitim Tarihi İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
13 Eğitimde Bilimsel Araştırmalar İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
14 Türk Eğitim Sistemi İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
15 Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri İlgili kaynakların incelenmesi. Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
16-17 Final Sınavı İlgili kaynakların incelenmesi. Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar