DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Özel Eğitim MB   417 7 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özgül AKIN ŞENKAL
Dersi Verenler
Doç.Dr.ÖZGÜL AKIN ŞENKAL1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilere özel gereksinimi olan çocukları tanıtmak ve özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmasını kavratmaktır. Özel eğitim hizmetlerinde üstlenebileceği görevi tanıtmak.
Dersin İçeriği
Temel kavramlar; özel eğitim ihtiyacı olan bireyler; dil ve konuşma bozukluğu; fiziksel yetersizlik/süreğen hastalık; çoklu yetersizlik; duygu/davranış bozukluğu; sınıflandırma; yaygınlık ve görülme sıklığı; nedenler; tarama/tanılama; ekip; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanaklı uygulamalar; aile kavramı ve özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa sahip ailelerin özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan çocuğa ve ailelerine yönelik tutumlar; ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Özel eğitim ile ilgili terim sınıflama ve tanımlamaları kendi ifadeleri ile açıklar.
2) Türkiye de özel eğitim ve dünyada özel eğitim uygulamalarını açıklar.
3) Entellektüel Gelişimsel Engellilik konusunu tanımlar ve açıklar.
4) Özgül öğrenme güçlüğünü tanımlar ve açıklar.
5) İşitme engellileri tanımlar ve açıklar.
6) Görme engellileri tanımlar ve açıklar.
7) Bedensel engellileri tanımlar ve açıklar.
8) Sözel dil ve konuşma bozukluklarını tanımlar ve açıklar.
9) Özel yetenekli çocukları tanımlar ve açıklar.
10) Duygu ve davranış bozukluğu olan çocukları tanımlar ve açıklar.
11) Otizm spektrum bpzukluğu gibi gelişimsel nörolojik bozuklukları tanımlar ve açıklar.
12)
13)
14)
15)