DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Bilişim Teknolojileri EFGZ   107 1 3 3 5

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Ozan ŞENKAL
Dersi Verenler
Prof.Dr.OZAN ŞENKAL1. Öğretim Grup:A
Prof.Dr.OZAN ŞENKAL1. Öğretim Grup:B
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmeleridir.
Dersin İçeriği
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar.
2) Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar.
3) Basit problemler için akış diyagramı oluşturur.
4) İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir.
5) Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır.
6) İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder.
7) Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır.
8) Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir.
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır.
X
2
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
X
3
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
X
4
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
X
5
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
6
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
7
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir
X
8
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
X
9
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda
10
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
11
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
X
12
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
13
Eğitimin bilimsel temellerini tanır
X
14
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
15
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
16
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
17
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur
X
18
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
19
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme. Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
2 Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları. Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
3 Bilgisayar sistemleri; Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar. Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
4 Güncel işletim sistemleri; Dosya yönetimi; Yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar). Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
5 Kelime işlem programları. Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
Gösterip Yaptırma
6 Hesaplama/tablo/grafik programları. Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
Gösterip Yaptırma
7 Sunu programları. Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara Sınav Yazılı Sınav
9 Masaüstü yayıncılık. Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
Gösterip Yaptırma
10 Veri tabanı yönetim sistemleri. Notlardan ilgili bölümleri çalış Yazılı Sınav
11 Web tasarımına giriş Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
Gösterip Yaptırma
12 Eğitimde internet kullanımı; İletişim ve işbirliği teknolojileri. Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
Gösterip Yaptırma
13 Güvenli internet kullanımı; Bilişim etiği ve telif hakları. Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
Gösterip Yaptırma
14 Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
Tartışma
15 Arama Motorları ve E-posta Notlardan ilgili bölümleri çalış Anlatım
Gösterip Yaptırma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar