DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Öğretim Teknolojileri EFMZ   204 4 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Can ŞAHİN
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiNEVAL AKÇA BERK1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin ve materyallerinin önemi ve rolünün anlaşılması, öğretim amacına uygun seçilmesi, geliştirilmesi ve uygulaması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin geliştirilmesi, incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı ile ilgili temel kavramları bilir.
2) Bu teknolojileri ilgili öğretim ortamlarında kullanabilir;
3) öğretim materyallerini sınıflandırabilir
4) Öğretim materyallerini değerlendirebilir.
5) Konuya ve amaca uygun, öğretim materyalleri oluşturur,
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır.
X
2
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
X
3
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
X
4
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
X
5
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
X
6
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
X
7
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir
X
8
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
X
9
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda
X
10
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
X
11
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
12
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
X
13
Eğitimin bilimsel temellerini tanır
X
14
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
X
15
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
X
16
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
X
17
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur
X
18
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
X
19
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Dersin hedeflerinin ve içeriğin belirtilmesi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 Eğitim, öğretim ve öğretim teknolojisi kavramları, tarihsel gelişimi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Tartışma
3 Öğrenme ve Öğretim İlkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
4 Öğretim Teknolojileri ve ilgili öğretim alanı temelleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Beyin Fırtınası
5 Öğretim teknolojileri ve iletişim. İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Tartışma
6 Öğretim teknolojisinde kullanılan görsel-işitsel araçlar İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Anlatım
Tartışma
Beyin Fırtınası
7 Öğretim materyallerinin tasarlanması ve seçimi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Yazılı Sınav
9 Görsel tasarım ilkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Problem Çözme
10 Etkili sunum hazırlama ilkeleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Örnek Olay
11 Eğitimde bilgisayar kullanımı: eğitim yazılımları, grafikler, videolar İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
12 Eğitimde Internet kullanımı: web 2.0 İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
13 Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
14 Proje sunumları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Performans Değerlendirmesi
15 Proje sunumları ve değerlendirme İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Performans Değerlendirmesi
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar