DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi EMB   102 2 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Tuğba ÇELİK GÜRBÜZ
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiHABİBE ALDAĞ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma
Dersin İçeriği
Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramların ilişkilerini söyler.
2) Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, duygusal ve ahlak gelişiminin nasıl gerçekleştiğini yazar/söyler/seçip işaretler
3) Yaşla birlikte farklı gelişim alanlarında görülen değişimleri örnekler vererek açıklar
4) Gelişim alanlarının birbirini nasıl etkilediğini açıklar.
5) Öğrenmenin ne olduğunu tanımlar. Öğrenmeyi etkileyen faktörleri yazar/söyler/seçip işaretler
6) Klasik ve edimsel koşullanmanın ilkelerini bu iki öğrenme türünü birbiri ile karşılaştırarak açıklar.
7) Gözleyerek öğrenmenin ilkelerini açıklar. Gözleyerek öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında nasıl kullanılabileceğini söyler/gösterir
8) Bilgi İşleme Kuramında yer alan bilişsel süreçleri açıklar. Öğretmenlerin Bilgiyi İşleme Kuramını sınıf ortamında nasıl kullanabileceklerini açıklar.
9) Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının eğitim-öğretim sistemindeki önemini açıklar.
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alan
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler vey
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürece
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. Ye
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğreti

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Eğitim psikolojisinin kapsamı Yok Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 Gelişim psikolojisiyle ilgili temel kavramlar Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
3 Fiziksel gelişim Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
4 Bilişsel gelişim Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
5 Kişilik gelişimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
6 Ahlak gelişimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
7 Gelişim psikolojisi kavramlarının genel bir tekrarı Gelişim psikolojisi kavramlarının genel bir tekrarı Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav Sınava Çalışma Yazılı Sınav
9 Öğrenme psikolojisiyle ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen etmenler ve öğrenme modellerine giriş Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
10 Klasik koşullanma Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve klasik koşullanma ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
11 Edimsel koşullanma Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve edimsel koşullanma ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
12 Sosyal öğrenme kuramı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sosyal öğrenme ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
13 Gestalt kuramı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
14 Bilgiyi işleme kuramı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
15 Yapılandırmacılık Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Çalışma Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar