DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Matematik I BTE   145 1 2 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç. Dr.Dr. Ayten Pınar BAL
Dersi Verenler
Doç. Dr.Dr.AYTEN PINAR BAL1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sınıf öğretmen adaylarına temel matematik konu alanı ile ilgili kavram ve ilkeleri kazandırmak
Dersin İçeriği
Matematiğin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi Kümeler ve kümelerle işlemler Sayı sistemi kurma, doğal sayılar Değişik tabanlı sayılar, tam sayılar Oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları. Reel sayılar, üslü sayılar Köklü çokluklar Kartezyen çarpım, bağıntı Denklik ve sıralama bağıntıları Fonksiyon Bazı fonksiyonlar ve grafikleri

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Fonksiyonların bileşkesi, özel tanımlı fonksiyonların (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon)
2) Fonksiyonların bileşkesi ve özel tanımlı fonksiyonlarla (trigonometrik, ters fonksiyonlar, logaritma ve üstel fonksiyon, kapalı fonksiyon) ilgili problem çözme
3) Limiti açıklama
4) Fonksiyonlarda limit kavramını açıklama
5) Trigonometrik fonksiyonların limitini açıklama Limit kavramı ile ilgili problem çözme
6) Süreklilik kavramını açıklama Sürekli fonksiyonların özelliklerini açıklama, Süreklilik türlerini açıklama Sürekli fonksiyonlar ve süreklilik türleri ilgili problem çözme
7) Türev açıklama Türevi geometrik olarak yorumlama
8) Türev alma kurallarını uygulama
9) İkinci dereceden türevi örnekler üzerinde uygulama
10) İkinci dereceden türevi örnekler üzerinde uygulama
11) İkinci dereceden türevi örnekler üzerinde uygulama
12) Türev ve türev uygulamaları
13) Türev ve türev uygulamaları
14) genel değerlendirme
15) Sınav


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alan
X
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada
X
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
X
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler vey
X
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı
X
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürece
X
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. Ye
X
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğreti
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Sayılar: sayı sistemleri ve özellikleri Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
2 Fonksiyonlar ve özellikleri Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
3 Fonksiyonların bileşkesi ve ters fonksiyonlar Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
4 Trigonometrik fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar, Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
5 Logaritmik ve üstel fonksiyonlar ve kapalı fonksiyonlar Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
6 Fonksiyon ve fonksiyon çeşitleriyle ilgili problem çözme Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
7 Limit, Fonksiyonlarda limit Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
8 Ara Sınav Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
9 Trigonometrik fonksiyonların limiti Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
10 Limit kavramı ile ilgili problem çözme Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
11 Süreklilik ve özellikleri Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
12 Süreklilik türlerini ve bunlarla ilgili problem çözme Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000) Anlatım
Soru-Cevap
13 Türev ve türev uygulamaları Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
14 Türevin geometrik uygulamaları Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
15 İkinci dereceden türev problemlerini çözme. Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kadıoğlu, E.ve Kamali, M. (2005); Akdeniz , F. Ünlü, Y., Dönmez, D. (2007); Balcı, M. (2000)

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar