DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Eğitim Felsefesi EFMZ   103 1 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Gülsun DÜLGEROĞLU
Dersi Verenler
Öğr. Gör.GÜLSUN DÜLGEROĞLU1. Öğretim Grup:A
Öğr. Gör.GÜLSUN DÜLGEROĞLU1. Öğretim Grup:B
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Eğitimin neliği hakkında eğitim felsefesine ilişkin görüşlere dayalı çözümlemeler yapabilmek, teorilerle uygulamalar arasındaki problemleri bireysel ve toplumsal düzeyde değerlendirip eleştirel bir tutum alabilme; insanın amaçlarıyla eğitimin tarzı ve yönü arasındaki bağıntıları tarihsel ve güncel tartışmalar içinden kurabilmek.
Dersin İçeriği
Eğitimin tarihsel süreçte felsefi problem alanı olarak nasıl ele alındığı filozofların görüşleri doğrultusunda incelenecek ayrıca bu sorunların günümüzde nasıl bir şekil aldığı tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Eğitimin temel problemlerini kavrar
2) Farklı çağlardaki eğitim problemlerini ayırt eder
3) Eğitimin diğer alanlarla ilişkisini kurar
4) Farklı filozofların eğitimle ilgili görüşlerini tartışır
5) Eğitimin kültür ve değerle ilişkisini açıklar
6) Eğitimin çeşitli sorunlarına çözüm önerileri getirir
7) Geleceğin eğitimi için çözüm önerileri ortaya koyar
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
2
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
3
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
4
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
5
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
6
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
7
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
8
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
9
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
10
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
11
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
12
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
13
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
14
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
15
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
16
İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
17
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
18
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
19
Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
20
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Eğitimin Temel Problemleri, tanımlar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
2 İlk Çağda Eğitim Teori ve düşünceleri Sofistler ve Sokrates Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
3 Platon ve Aristoteles Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
4 Orta Çağda Eğitim görüşleri: Farabi ve Bonaventura Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
5 Yeni Çağda Eğitim Düşünceleri: Descartes: Yöntem Üzerine Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
6 Rousseau ve Diderot: Eğitim Düşünceleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
7 Locke: Eğitim Görüşü Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma
9 Aydınlanma ve Eğitim Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
10 Kant: Pedagojisi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
11 Eğitim ve Çatışkılar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
12 Eğitim ve Kültür İlişkisi: Dewey Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
13 Eğitim ve İnsan felsefesi ilişkisi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
14 Eğitim ve Değerler:Nietzche, Scheler, Foucault Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
15 Hermeneutik ve Eğitim: Sartre, P. Ricoeur Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar