DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Rehberlik MB   403 7 3 3 4

Ön Koşul Dersleri Yok
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Fatma BÜYÜKKATRAN
Dersi Verenler
Arş.Gör.Ayça SARAÇ DENGİZ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste; öğrencilerin çağdaş eğitim sisteminde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin önemini anlamalarına yardımcı olmak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Rehberliğin tanımı,rehberlik türleri, rehberliğin ilkeleri,rehberlik servisleri,rehberlik modelleri ,rehberlik hizmet alanları, bireyi tanıma

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Rehberlik hizmetlerinin önemini kavrayacaklar.
2) Rehberliği tanımlayabilecekler ve amaç ve ilkelerini açıklayabilecekler
3) Rehberlik hizmet alanlarını açıklayabilecekler.
4) rehberlik modellerini açıklayabilecekler
5) Bireyi tanımada kullanılan farklı teknikler ve ölçekleri anlayabilecekler
6) Rehberliğin örgüt yapısını anlayabilecekler
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
2
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
3
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
4
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
5
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
6
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
7
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
8
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
9
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
10
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
11
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
12
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
13
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
14
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
15
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
16
İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
17
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
18
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
19
Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
20
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik konu okuma Soru-Cevap
2 Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik konu okuma Soru-Cevap
3 Rehberlik türler konu okuma Soru-Cevap
4 Bireysel Rehberlik konu okuma Soru-Cevap
5 Rehberlik hizmet alanları konu okuma Soru-Cevap
6 Psikolojik Danışma konu okuma Soru-Cevap
7 Oryantasyon konu okuma Soru-Cevap
8 Ara Sınav test
9 Bireyi tanıma teknikleri konu okuma Soru-Cevap
10 Test teknikleri konu okuma Soru-Cevap
11 Test Dışı Teknikler konu okuma Soru-Cevap
12 Etkileşime Dayalı teknikler konu okuma Soru-Cevap
13 Psikolojik Danışma ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme konu okuma Soru-Cevap
14 Psikolojik Danışma Kuramları konu okuma Soru-Cevap
15 İnsancıl eğitim konu okuma Soru-Cevap
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları final Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar