DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Ruh Sağlığı * EBS   401 7 2 2 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Meltem AKBAŞ
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiMELTEM AKBAŞ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İlk yardıma ihtiyacı olan kişilerin zaman kaybetmeden yaşamını korumak ve hayatta kalmasını sağlamak. İlk yardım konusunda standart bilgi ve uygulama becerisi kazanmaktır.
Dersin İçeriği
İlk yardıma giriş, ilk yardım kuralları, kanamalar, şok ve yaralanmalarda ilk yardım kuralları ve önemi, solunum ve dolaşım problemleri, kırık, çıkık, kramplar, yanık, donma,elektrik çarpması, böcek ısırıkları, zehirlenmeler ve yaralı kişilerin kurtarılma ve taşınması yöntemleri.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Mesleki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ebenin rol ve sorumluluklarını açıklar.
X
2
Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası sağlık göstergelerini açıklar.
X
3
Anne sağlığının önemini kavrar.
X
4
Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklar.
X
5
İntrauterin dönemden başlayarak, anne, yenidoğan ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirmesine yönelik bakım gereksinimlerini karşılar.
X
6
Prekonsepsional dönem, gebelik ve doğum öncesi süreçte gebeye/çifte genetik danışmanlık yapar.
7
Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılar.
8
Doğum sonu dönemde normal loğusa, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılar.
9
Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefleyip, anne-bebek sağlığını korumaya ve yükseltmeye yönelik hizmet verir.
10
Kadında görülen jinekolojik sorunlara yönelik, gerekli bakım ve girişimlerini planlar, uygular ve bu konuda sağlık eğitimi yapar.
11
Tüm yaşam evrelerinde kadının bakım gereksinimlerini karşılar.
12
Mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu için yönetim aktivitelerini kullanır.
13
Sağlık uygulamalarını kendi yaşamına aktarır.
14
Bilgisayar ve bilişim teknolojisini kullanır.
15
Sağlıklı/hasta birey ve ekip üyeleri ile etkin iletişim becerilerini kullanarak iletişim kurar.
16
İletişim sağlayabilecek düzeyde yabancı dil bilir.
17
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
18
Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın, gebe, anne ve yenidoğanı etik değerlerle, ailesi ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alır.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının Tarihsel Gelişimi Okuma
2 Kişilik Gelişimi ve Dönemleri Okuma
3 Sosyo-Kültürel Yapının Ruhsal Yapıya Etkisi Okuma
4 Stres ve Stresle Başetme Okuma
5 Kayıp (Yas). Kriz ve Krize Müdahale Okuma
6 İntrauterin ve Yenidoğan Ruhsal Gelişimi Okuma
7 Bebekte Beslenme ve Yeme Bozuklukları Okuma
8 Ara sınav Okuma
9 Kadında Anksiyete, Şizofrenik ve Duygulanım Bozukluklar ve Yaklaşım Okuma
10 Gebelik Öncesi ve Gebelikte Ortaya Çıkan Ruhsal Bozukluklar Okuma
11 Doğum ve Lohusalık Dönemlerinde Ortaya Çıkan Ruhsal Bozukluklar Okuma
12 Gebelik ve Sonrası Madde Bağımlılığı Okuma
13 Vaka tartışması Okuma
14 Kadında Zihinsel Engellilik ve Cinsel Yaşam Okuma
15 Psikiyatride Yasal Konular Okuma
16-17 Final sınavı Okuma

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar