DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri BEO   101 1 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Cenab TÜRKERİ
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiCENAB TÜRKERİ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Performansla ilgili kavramları bilme, ölçme ve değerlendirme süreçleri ve kavramlarını bilme, nabız sayımı, tansiyon ölçümünü bilme, temel motorik özelliklerin ölçüm testlerini bilme, vücut kompozisyonunu belirleyebilme
Dersin İçeriği
Sporcu performansı ile ilgili kavramlar, ölçme ve değerlendirme kriterleri, basit testlerin hazırlanması gerekliliği amacı ve uygulama prosedürleri, vücut kompozisyonu

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
2) Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
3) Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
4) Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
5) Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
6) Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
7) Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yö
8) Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yö
9) Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır
10) Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır
11) Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır.
12) Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır.
13) Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
14) Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
15) FİNAL


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
X
2
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
X
3
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
X
4
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yö
X
5
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
X
6
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır
X
7
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 BİLİM NEDİR, ANABİLİM DALLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
2 ALT BİLİM DALLARI VE SPORLA İLİŞKİLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
3 SPOR TERİMİNİN KÖKENİ, TARİHÇESİ, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
4 SPORLA İLGİLİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
5 GHSGM YAPISI VE İŞLEYİŞİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
6 SPOR FEDERASYONLARI YAPISI VE İŞLEVSEL KURULLARI, GÖREVLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
7 SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE ÖGELERİ VE SPOR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
8 Ara Sınav Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
9 SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE EKOLLERİ VE SPOR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
10 DEVİNSEL GELİŞİM Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
11 TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ?
12 REKREASYON VE OYUN Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ? Anlatım
13 MESLEK OLARAK BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ? Anlatım
14 FİKSTÜR, ELEME USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ? Anlatım
15 TEK DEVRELİ LİG USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler ? Anlatım
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL ? Anlatım
Yazılı Sınav
Performans Değerlendirmesi

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar