DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor BEO   401 7 1 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gonca İNCE
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiGONCA İNCE1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Engelli bireylerin özelliklerinin öğrenilmesini sağlamaktır. Ayrıca, engellilerde spor eğitiminin nasıl olduğunu göstermektir.
Dersin İçeriği
Engellilik tanımı, engellilik nedenleri, engellilik türleri, down sendromu, yaygın gelişimsel bozukluk, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, mental reterdasyon, engelliler için spor eğitimi, paralimpik olimpiyatlar, engelliler için öğretim yöntemleri, engelliler için performans değerlendirme testleri.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Engellilik tanımını kavrayabilme
2) Engellilik nedenlerini çözümleyebilme
3) Engellilik türlerini değerlendirebilme
4) Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu konusunda bilgi sahibi olabilme
5) Down sendromu konusunda bilgi sahibi olabilme
6) Yaygın gelişimsel bozukluk konusunda bilgi sahibi olabilme
7) Mental reterdasyon konusunda bilgi sahibi olabilme
8) Engelliler için spor eğitiminde engelli bireyleri karşılaştırabilme
9) Paralimpik olimpiyat oyunları konusunda bilgi sahibi olabilme
10) Engelliler için öğretim yöntemlerini değerlendirebilme
11) Engelliler için performans değerlendirme testleri ayırt edebilme
12) Engelliler için performans değerlendirme testlerini kavrayabilme
13) Engelliler için performans değerlendirme testlerini uygulayabilme
14) Engelliler için performans değerlendirme testlerini modifiye edebilme
15) Engelliler için performans değerlendirme testlerini sonuçlandırma


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
X
2
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular.
X
3
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
X
4
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yö
X
5
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
X
6
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır
X
7
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Engellilik tanımı, engellilik nedenleri Tanışma ve Sınıf Değerlendirmesi ? Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
2 Engellilik türleri Proje Konularının verilmesi ? Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
3 Down sendromu tanımı Down sendromunu araştırma mini ödev ? Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
Proje Temelli Öğrenme
4 Yaygın gelişimsel bozukluk tanımı Yaygın gelişimsel bozukluk araştırma mini ödev ? Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
Proje Temelli Öğrenme
5 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tanımı Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu araştırma mini ödev ? Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
Proje Temelli Öğrenme
6 Mental reterdasyon tanımı Mental reterdasyon araştırma mini ödev ? Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
Proje Temelli Öğrenme
7 Engelliler için Spor Eğitimleri Engelliler için spor eğitimi mini ödev ? Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınav Engelliler için Spor Eğitimi araştırma mini ödev ? Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Proje Temelli Öğrenme
9 Paralimpik Olimpiyat Oyunları Paralimpik Olimpiyat Oyunları araştırma mini ödev ? Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
Proje Temelli Öğrenme
10 Engelliler için Öğretim Yöntemleri Engelliler için Öğretim Yöntemleri araştırma mini ödev ? Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
Proje Temelli Öğrenme
11 Engelliler için Öğretim Yöntemleri Engelliler için Öğretim Yöntemleri araştırma mini ödev ? Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Proje Temelli Öğrenme
12 Engelliler için Performans Testlerinin Değerlendirilmesi Engelliler için Performans Testlerinin Değerlendirilmesi araştırma mini ödev ? Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Proje Temelli Öğrenme
13 Grupların Proje Sunumları Grup Değerlendirmesi ? Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
Proje Temelli Öğrenme
14 Grupların Proje Sunumları Grup Değerlendirmesi ? Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Bireysel Çalışma
Proje Temelli Öğrenme
15 Grupların Proje Sunumları Grup Değerlendirmesi ? Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Bireysel Çalışma
Proje Temelli Öğrenme
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınıf Değerlendirmesi ? Ödev
Proje / Tasarım
Performans Değerlendirmesi

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar