DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Su Kirliliği * BL   438 8 2 2 4

Ön Koşul Dersleri Yok
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Ferit KARĞIN
Dersi Verenler
Prof.Dr.FERİT KARĞIN1. Öğretim Grup:A
Prof.Dr.FERİT KARĞIN2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Su kirliliğinin tanımı ve sınıflandırılması, suları kirleten kaynaklar ve su kirliliğinin önlenmesinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Biyolojik kirlenme, organik kirlenme, termal kirlenme, radyoaktif kirlrenme ve kimyasal kirlenme

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar
X
2
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
X
3
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular
X
4
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
X
5
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
X
6
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
7
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir.
X
8
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
X
9
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir
X
10
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
X
11
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır
X
12
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma
X
13
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini
X
14
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
X
15
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Su kirliliğinin tanımı Ders kitapları çalışması
2 Su kirliliğinin sınıflandırılmasıı Ders kitapları çalışması
3 Suları kirleten kaynaklar Ders kitapları çalışması
4 Sularda asılı madde kirliliği Ders kitapları çalışması
5 Ötrifkasyon Ders kitapları çalışması
6 Plankton kirliliği Ders kitapları çalışması
7 Mikrobiyal kirlenme Ders kitapları çalışması
8 Ara Sınav yazılı sınav
9 Deterjan kirliliği Ders kitapları çalışması
10 Pestisid kirliliği Ders kitapları çalışması
11 Ağır metal kirliliği Ders kitapları çalışması
12 Petrol kirlilği Ders kitapları çalışması
13 Petrol kirliliğinin neden olduğu sorunlar Ders kitapları çalışması
14 Arıtma Ders kitapları çalışması
15 Kirliliğin önlenmesi Ders kitapları çalışması
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları ödev

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar