DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Girişimcilik * | KMS 403 | 7 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Girişimcilik eğitiminin amacı, girişimcilik eğitimlerini yaygınlaştırmak, kendi işinin başına geçmek isteyen girişimci adaylarını iş kurma konusunda motive ederek başarılı işletme kurabilmek için gerekli olan iş planı kavramı hakkında bilgilendirmektir. |
||||||
Dersin İçeriği | Girişimcilik kavram ve yaklaşımları; girişimcilik süreci: fikir üretme, fizibilite analizi, iş planı ve strateji, organizasyon tasarımı, yeni iş takımını kurma, finansman, fikri hakların korunması; yeni iş planlarının uygulamaya konması; pazarlama, organizasyonlarda inovasyon ve değişim; gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde girişimcilik. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
- |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
X | |||||
2 | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
X | |||||
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
X | |||||
4 | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir |
X | |||||
5 | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
X | |||||
6 | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
X | |||||
7 | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir |
X | |||||
8 | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
X | |||||
9 | Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
X | |||||
10 | Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
X | |||||
11 | Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir |
X | |||||
12 | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir |
X | |||||
13 | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
X | |||||
14 | Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir |
X | |||||
15 | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
X | |||||
16 | Alanında söz sahibi olmaya başlar |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Girişimcilik Özelliklerinin Sınanması (Temel Girişimcilik Kavramları) | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
2 | İş Fikri Geliştirme ve Yaratıcılık Egzersizleri ( İş Fikri Bulma) | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
3 | Etkili Sunum Yapabilme | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
4 | Pazarlama Planı | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
5 | Tecrübe Paylaşımı | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
6 | Pazar Araştırması | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
7 | Yeni İş Takımını Kurma | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
8 | Ara sınav | Ders notlarının çalışılması | |
9 | Yönetim Planı | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
10 | İş planın hazırlanması | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
11 | Üretim Planı | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
12 | Tecrübe Paylaşımı | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
13 | Fikri Hakların Korunması | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
14 | Finansal Okuryazarlık | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
15 | Dünyada Girişimcilik ve Final Sınavı | Ders notlarından ilgili bölümün çalışılması | |
16-17 | Final Sınavı | Ders notlarının çalışılması |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |