DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Org. Bil. Kütle Spek. İle Tan. * | KM 497 | 7 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Elife Sultan GİRAY | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | kütle spektroskopisi ve diğer spektroskopik yöntemlerle molekül yapısının belirlenmesi |
|||
Dersin İçeriği | kütle spektroskopisinin uygulamaları |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
- |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
X | |||||
2 | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
X | |||||
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
X | |||||
4 | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir |
X | |||||
5 | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
X | |||||
6 | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
X | |||||
7 | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir |
X | |||||
8 | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
X | |||||
9 | Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
X | |||||
10 | Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
X | |||||
11 | Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir |
||||||
12 | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir |
X | |||||
13 | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
X | |||||
14 | Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir |
X | |||||
15 | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
X | |||||
16 | Alanında söz sahibi olmaya başlar |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Kutle Spektroskopik yöntemi nedir | ders kitaplardan çalışma | |
2 | Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı nasıl belirlenir | ders kitaplardan çalışma | |
3 | Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | ders kitaplardan çalışma | |
4 | Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | ders kitaplardan çalışma | |
5 | NMR spektroskopik yöntemi ile yapı nasıl belirlenir | ders kitaplardan çalışma | |
6 | NMR yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | ders kitaplardan çalışma | |
7 | Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR lspektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | ders kitaplardan çalışma | |
8 | Arasınav | ders kitaplardan çalışma | |
9 | Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | ders kitaplardan çalışma | |
10 | Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR lspektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | ders kitaplardan çalışma | |
11 | IR yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler | ders kitaplardan çalışma | |
12 | Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması | ders kitaplardan çalışma | |
13 | Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması | ders kitaplardan çalışma | |
14 | Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması | ders kitaplardan çalışma | |
15 | Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması | ders kitaplardan çalışma | |
16-17 | final sınavı | ders kitaplardan çalışma |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |