DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Bilgisayar Programalama * KMS   104 2 2 2 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Prof.Dr.HALİME ÖMÜR PAKSOY1. Öğretim Grup:A
Prof.Dr.EMEL YILDIZ1. Öğretim Grup:A
Prof.Dr.HALİME ÖMÜR PAKSOY2. Öğretim Grup:A
Prof.Dr.EMEL YILDIZ2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı termal enerji depolama yöntemleri ve organik kimyasallarda depolanması ve enerji sorununa alternatif çözümlere giriş hakkında temel bilgiler ve uygulamaların verilmesidir.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında mevcut enerji sisteminin yarattığı sorunlar, iklim değişikliği, ısıtma ve soğutma sistemlerine alternatif olabilecek termal enerji depolama yöntemleri, organik kimyasallarda gizli ısı depolama ve faz değiştiren maddelerin özellikleri konuları yer almaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir.
X
2
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir.
X
3
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir.
X
4
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir
X
5
Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir.
X
6
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir.
X
7
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir
X
8
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır.
X
9
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir.
X
10
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir.
X
11
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir
X
12
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir
X
13
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır.
X
14
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir
X
15
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır.
X
16
Alanında söz sahibi olmaya başlar
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Programlama giriş Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
2 Visual Basic nesneleri ve özellikler Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
3 Visual basic ile program yazma Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
4 Veri giriş Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
5 Veri çıktı alma Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
6 Hazır fonksiyonlar Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
7 Vize Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
8 Karar yapıları Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
9 IF-THEN blok karar yapısı Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
10 SELECT-CASE karar yapısı Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
11 Karar yapılarıyla kullanılan Visual Basic kontrolleri Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
12 Option button ve checkbox Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
13 Form eklemek ve özellikler Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
14 Timer kontrolü Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
15 Menulerle çalışmak Ders kitapları ve bilimsel yayınlar
16-17 Ödevler Ders kitapları ve bilimsel yayınlar

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar