DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
İngilizce I   2 2 2

Ön Koşul Dersleri Yok
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
OkutmanELA GÜRSOY1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ders, öğrencilerin konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarına; kendini ya da başkalarını tanıtmalarına, bu bağlamda nerede oturduğu, kimleri tandığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurmalarına, somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri, çok temel deyimleri anlayabilme ve kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) 1. Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanabilme.
2) 2. Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
3) 3. Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanabilme.
4) 4. Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilme.
5) 5. Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
6) 6. Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurabilme.
7) 7. Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
8) 8. Çeşitli konularda basit anlamda paragraf yazma becerisi.


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder.
2
Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder.
3
Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar
4
Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder
5
Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır.
6
Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder.
7
Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar
8
Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur.
9
Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir.
10
Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur.
11
Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
12
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
13
Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur
14
Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
2 Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
3 Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
4 Tekil-çoğul; varlık yokluk ifadelerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
5 Sahiplik ifadelerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı; işaret sıfatlarının kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
6 Miktar bildiren sıfatların olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
7 Sahiplik sıfatları; sahiplik zamirlerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
8 Arasınav
9 Dönüşlülük zamirlerinin cümlede tanımlanması ve kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
10 Belgisiz zamirlerin cümlede tanımlanması ve kullanılması Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
11 Nesne zamirlerinin cümlede tanımlanması ve kullanılması Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
12 Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
13 Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
14 Karşılaştırma sıfatlarını kullanarak nesnelerle ilgili yorum yapabilme Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Anlatım
Tartışma
Grup Çalışması
Rol Oynama
Gösteri
Beyin Fırtınası
15 Final sınavı
16-17

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar