DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Çocuk Edebiyatı * TE   454 8 2 2 3

Ön Koşul Dersleri Yok
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Bedri AYDOĞAN
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiBEDRİ AYDOĞAN1. Öğretim Grup:A
Dr. Öğr. ÜyesiBEDRİ AYDOĞAN2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına ve her anne babaya gerekli olan Çocuk Edebiyatının ne olduğunu tanımak, anlamak, tanıtmak; gençlik edebiyatı ile olan ilgisini belirlemek, bir kıyas yapma olanağı yaratmak; okuma alışkanlığını, dil kullanma becerilerini geliştirmek ve bunların erken yaşta başlatılmasına zemin hazırlamak.
Dersin İçeriği
Çocuklara Yönelik gazeteler, Çocuklara yönelik dergiler (Cumhuriyet Dönemi 1950 öncesi), Çocuklara yönelik dergiler (Cumhuriyet Dönemi 1950 sonrası), Şiir, Öykü, Roman, Biyografi, Anı, Dramatizasyon.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
X
2
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
X
3
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
X
4
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
X
5
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
X
6
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
X
7
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
X
8
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
X
9
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
X
10
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
X
11
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
X
12
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
X
13
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
X
14
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
X
15
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
X
16
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
X
17
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
X
18
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir.
X
19
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir.
X
20
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir.
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Çocuk ve dünyası Güleryüz Hasan Yaratıcı Çocuk Edebiyatı
2 Çocuk ve edebiyat Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı
3 Batı'da Çocuk Edebiyatı Nas Recep Örneklerle Çocuk Edebiyatı
4 Osmanlı Dönemi Çocuk Edebiyatı Güleryüz Hasan Yaratıcı Çocuk Edebiyatı
5 Tanzimat'tan Cumhuriyete Çocuk Edebiyatı Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı
6 Cumhuriyet Dönemi Çocuk edebiyatı Nas Recep Örneklerle Çocuk Edebiyatı
7 Çocuk Edebiyatı Türleri Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı
8 Ara sınav
9 Çocuk kitaplarının taşıması gereken özellikler Nas Recep Örneklerle Çocuk Edebiyatı
10 Çocuk Edebiyatı Türleri Nas Recep Örneklerle Çocuk Edebiyatı
11 Masallar Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı
12 Fabller Güleryüz Hasan Yaratıcı Çocuk Edebiyatı
13 Efsaneler Güleryüz Hasan Yaratıcı Çocuk Edebiyatı
14 Destanlar Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı
15 Destanlar Şimşek Tacettin Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavı

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar