DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Sumer-akad Arkeolojisi ve Tasvir Sanatı 2 AR   210 4 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Kazım Serdar GİRGİNER
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiKAZIM SERDAR GİRGİNER1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere Akad ve III.Ur hanedanlığının özelliklerini tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Eski Tunç Çağı Mezopotamya uygarlıkları işlenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Geç Uruk Dönemi Mezopotamyası ve Sümer sanatını açıklar
2) Erken Hanedanlar dönemi sanat eserlerini tanır
3) Dönemler arası sitil gelişimlerini analiz eder
4) Akad krallığı tarihini, krallık ideolojisini kavrar
5) Akad Dönemi sanat eserlerini ve stil özelliklerini tanır
6) Ur III. Sülale krallığı tarihini yorumlar
7) Eski Tunç Çağı sonunda yakın doğudaki siyasi gelişmeleri açıklar
8) Ur III Sülale dönemi mimarisi ve sanat eserlerinin tanır
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgilere ulaşır ve bilimsel sonuçlar çıkartır, problemleri açıklar
X
2
Arkeolojinin güncel ders materyallerine, uygulamalı ders araç ve gereçlerine ulaşarak bilimsel araştırma yöntem ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur
X
3
Arkeolojinin alan çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir
X
4
Bilimsel inceleme ve araştırmaları yapacak mesleki yeterlilik düzeyine ulaşır
X
5
Arkeolojinin uygulama alanlarına yönelik bilgi sahibi olur ve kazandığı bilgileri yorumlar ve uygular
X
6
Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahip olur. Arkeoloji mesleği içinde bu becerileri uygun yöntem ve teknikler içinde kullanarak evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizme
X
7
Mesleki alanda edindiği sosyal ve uygulamalı bilgileri en iyi şekilde kullanır
X
8
Teorik ve uygulamalı Arkeoloji araştırmalarını yürütür
X
9
Disiplinlerarası ekip çalışmalarına ilişkin yöntem ve teknikleri planlar, uygulama becerileri geliştirir ve bu kazanımlarını topluma hizmet için kullanır
X
10
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
Kendisinin ve ekip elemanlarının çalışma ve bilimsel etkinliklerini planlayarak kişisel gelişimler kazanır
X
12
Alanıyla ilgili kazanımlarını değerlendirmelerden geçirerek kendini geliştirir
X
13
Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilincine sahip olur
X
14
Sorumlu olduğu çalışanların öğrenme gereksinim ve süreçlerini yönetir
X
15
Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ve kurumlarla paylaşır
X
16
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili çözüm önerilerini kişi ve kurumlarla paylaşır
X
17
Bireysel ve ekip çalışmalarında belgeleme materyallerini (alçı-lateks kopya kalıp malzemelerini, fotoğraf makinaları, teknik çizim ve ölçüm malzemeleri, Gps uzay tabanlı uydu navigasyonları, nivo, teodolit vb. cihazları), iletişim becerilerini, bilişim v
X
18
Düşüncelerini ve duygularını sözlü ve yazılı olarak (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) etkili şekilde ifade edebilir
X
19
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için de bilimsel, sosyal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir
X
20
Alanı ile ilgili problemleri araştırır, yorumlar, çözer, etik değerleri de gözeterek ilgili kurumlarla paylaşır ve yayınlar
X

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Mezopotamya Tanımı ve Coğrafi Yapısı; Anlatım
Gösteri
2 Akkad Dönemi siyasi ve kültür tarihi Roaf,M.,1996, s. 18-28,152-153; Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
3 Akkad Dönemi şehirleri Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
4 Akkad Dönemi tasvirli sanat eserleri ve ikonografisi Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
5 Akkad Dönemi ekonomisi Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
6 Akkad Dönemi tapınak mimarisi Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
7 Akkad Dönemi saray mimarisi Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
8 Ara Sınav genel tekrar Yazılı Sınav
9 Akkadian Period; Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
10 III. Ur/Yeni Sümer Dönemi ve Lagaş Hanedanlığı siyasi ve kültür tarihi Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
11 III. Ur/Yeni Sümer Dönemi ve Lagaş Hanedanlığı şehirleri Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
12 III. Ur/Yeni Sümer Dönemi ve Lagaş Hanedanlığı sanatı ve ikonografisi Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
13 III. Ur/Yeni Sümer Dönemi ve Lagaş Hanedanlığı sosyo-ekonomik yaşamı Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
14 III. Ur/Yeni Sümer Dönemi ve Lagaş Hanedanlığı seramiği Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
15 III. Ur/Yeni Sümer Dönemi ve Lagaş Hanedanlığı ile çevre kültür ilişkileri Roaf,M.,1996, s. 78-93; Aruz, J.-Wallenfels,R.2003, Amiet,P. 1980, Frankforth, H. 1970. Anlatım
Gösteri
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar