DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Ölçme Ve Değerlendirme * MB   301 5 3 3 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Doç.Dr.MAHMUT OĞUZ KUTLU1. Öğretim Grup:Z
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Okul öncesi eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, Okul öncesi eğitim programında yer alan kazanımlara ilişkin ölçme-değerlendirme süreci boyunca, kullanılması gereken ölçme araçlarını belirleme, uygulama ve değerlendirme gibi temel becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, okul öncesi eğitimde geleneksel ve alternatif ölçme araç ve tekniklerini karşılaştırma, Okul öncesi eğitimde kullanılan ölçme araç ve tekniklerinin özelliklerini açıklama, ölçme sonuçları üzerinde basit istatistiki işlemleri yapma, Okul öncesi eğitimde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını geliştirme becerisi kazanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
-


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
1-İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
2
2-Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
3
3-İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
4
4-Dindeki anlayış farklılıklarının, benzerliklerinin ve bunların nedenlerinin fark edilmesini sağlar.
5
5-Öğrencilerin farklı din ve inanışları tanımalarına rehberlik eder.
6
6-Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar
7
7-Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
8
8-Din Kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9
9-Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata uygun davranır.
10
10-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
11-Öğrencilerin dinin tarih içindeki gelişimini fark edebilmelerini sağlar.
12
12-Öğrencilerin din-vahiy-akıl-bilim ilişkisini kavramalarına rehberlik eder.
13
13-Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak dinin, milli birlik ve bütünlüğünün, barış ve uzlaşma kültürünün oluşmasına katkısını içeren alternatif etkinlikler yapar.
14
14-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimine uygun yöntem, teknik, materyal ve kaynaklar, ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanır.
15
15-Din Kültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Temel Kavramlar (ölçme, değerlendirme vb. ), Ölçmede Hata Türleri, Ölçme Hatalarının Kaynakları yok
2 Ölçme ve değerlendirme ilişkisi, Ölçme ve değerlendirmenin amacı, Değerlendirme türleri ilgili konuları okuma ve araştırma
3 Eğitimde kullanılan ölçme araç ve teknikleri, Test Dışı Teknikler ilgili konuları okuma ve araştırma
4 İyi bir testte bulunması gereken özellikler ilgili konuları okuma ve araştırma
5 Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma
6 Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma
7 Alternatif Ölçme Araç ve Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma, örnek ölçme araçları hazırlama
8 Ara sınav sınava hazırlık
9 Sınav Planı ve ölçme aracı hazırlama ilgili konuları okuma ve araştırma, çoktan seçmeli soru örnekleri hazırlama
10 Ölçme aracı uygulama ve değerlendirilmesi başarı testini uygulama
11 Madde Analizleri ilgili konuları okuma ve araştırma
12 Test Analizleri ilgili konuları okuma ve araştırma
13 Test Analizleri ilgili konuları okuma ve araştırma
14 Not Verme Teknikleri ilgili konuları okuma ve araştırma
15 Dönem değerlendirmesi konuları gözden geçirme
16-17 Final Sınavları sınava hazırlık

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar