DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Çevre Jeolojisi | JZ 304 | 6 | 2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | ||||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Doğal ve jeolojik afetleri tanımlamak ve çevresel etkilerini bilmek ve aynı zamanda çevresel jeokimyayı anlamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Çevre jeolojisinin tanımı ve prensipleri, jeolojik çevre-insan etkileşimi, dopal afetler ve çevresel etkileri, kirlilik tipleri, katı ve sıvı atıklar için yer seçimi ve çevresel etkileri, çevrenin korunmasında jeolojinin önemi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çevre jeolojisinin temel kurallarını bilir. |
2) Doğal ve jeolojik afetleri tanır ve tanımlar. |
3) Afetlerin çevresel etkilerini bilir ve tanımlar. |
4) Çevreyi korumak amacıyla araştırma ve önleme planları yapar. |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir. jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara ç |
X | |||||
2 | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor y |
X | |||||
3 | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
||||||
4 | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
||||||
5 | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
X | |||||
6 | Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli ge |
X | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsa |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Giriş, Tarihçe veTanım | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Anlatım Tartışma |
2 | Filozofi ve temel kavramlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
3 | Jeolojik döngüler ve çevreyle ilişkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
4 | Kaynak ve Afet tanımı | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
5 | Toprak çevre ilişkisi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
6 | Nehirler ve taşkınlar ve çevresel etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
7 | Volkanik aktivite, etkileri ve çevresel etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava ve Proje sunumuna hazırlık | Yazılı Sınav Proje / Tasarım |
9 | Kütle hareketleri ve çevre etkileşimi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
10 | Depremler ve çevresel etkileri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
11 | Kaynak olarak atıklar ve atık depolama alanları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
12 | Kıyı süreçleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
13 | Atmosferik olaylar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
14 | Kirlenme ve kirlilik tipleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
15 | Jeoloji ve çevre sağlığı | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması ve proje hazırlığı için araştırma | Anlatım Tartışma |
16-17 | Final sınavı | Final sınavına ve Proje sunumuna hazırlık | Yazılı Sınav Proje / Tasarım |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |